Le Management udvider til Tyskland
Det danske modelbureau har vokseværk og åbner en afdeling i Hamborg. Det betyder, at de nu kan kalde sig for et af de største bureauer i Europa.For lidt over et år siden kunne det aarhusianske modelbureau Le Management fremlægge et regnskab, der viste, at de efter kun seks år på markedet allerede havde en omsætning, som nærmede sig de 100 millioner kroner – et resultat, der var det bedste i bureauets historie, siden Martin Lyne og Jannick Lindberg startede virksomheden i 2010.
Året før havde de udvidet horisonten og åbnet dørene til deres første kontor i København samt uden for de danske grænser i Stockholm, hvilket gjorde dem til et af Skandinaviens største modelbureauer. Men nu er Le Management klar til at udvide forretningen yderligere.
Denne vinter indtager de det tyske marked med nyt kontor og erfarent bookerteam i Hamborg – en ekspansion, der betyder, at Le Management nu også kan kalde sig for et af Europas største modelbureauer.
Her skal Sarah Böder, der er et kendt ansigt på det tyske modemarked, agere Headbooker. Hun har mere end ti års erfaring med at opbygge modelkarrierer og håndtere både små nichekunder såvel som veletablerede modehuse for flere af de største tyske modelbureauer. Fremover bliver hun ansvarlig for at etablere et dygtigt team af ligeledes erfarne bookere, som alle kender branchen indefra. Le Management har fra starten af haft fokus på at opbygge stærke såkaldte scouting-afdelinger – og det er planen at videreføre denne strategi til det nye kontor i Tyskland.
“I og med at Le Management flyttede sig fra at være et dansk bureau til at gå ind i Sverige og siden har dannet et kæmpe netværk af kunder på verdensplan, er vi ikke længere kun et skandinavisk bureau. Tyskland har været et oplagt marked at gå ind på grundet vores store portefølje af modeller og vores efterhånden stærkt etablerede management- og salgsteams. Vi er blandt de stærkeste talentspejdere i verden, og for os var det helt naturligt at kigge mod vores fantastiske naboland, der er en af de største spillere på verdenskortet,” fortæller CEO Martin Lyne i en pressemeddelelse.
For Le Management er målet at udvide repertoiret – både i forhold til partnerskaber, men også når det kommer til udvalget af modeller i deres portefølje.
”Det åbner op for nye samarbejdspartnere og giver vores allerede stærkt etablerede relationer en tættere kontakt. Et af vores største indspark bliver at spotte nye ansigter for at se, om Tyskland byder på lige så mange fantastiske unge mennesker, som vi er vant til fra Danmark og Sverige,” afslutter Martin Lyne, der åbner dørene til det tyske Le Management-kontor i december i år.