Ugen i mode
Nyheder fra ind- og udland: Saks Potts klæder Beyoncé på, RAINS åbner konceptbutik og rygter svirrer om ny Celiné-designer.Danish Dynamite
Det danske marked, både forbrugere og modefolk, har været hurtig til at tage Saks Potts-brandet til sig, og det har udlandet i høj grad også. Successen nåede nye højder i denne uge, hvor Lady Gaga og Beyoncé viste sig i farverig pels – Beyoncé i en lilla vaskebjørnepels fra duoens første kollektion, og Lady Gaga i frakke fra deres seneste kollektion, ’Collection 8’. De to sangerinder er ikke kendt for at være copy-cats, men Rihanna (eller hendes stylister…) har haft godt øje til Saks Potts-pels i to år.
Byd regnvejret velkommen
Vi går et efterår og en vinter i møde, der højst sandsynlig vil byde på en del regnbyger – og dét jo en oplagt mulighed for at sælge flere regnjakker. Fra 3. november vil det være muligt at komme i tørvejr i RAINS’ nye konceptbutik på Klareboderne 4. Butikken vil fungere som stedet, hvor nye produkter bliver lanceret, og hvor events vil blive afholdt.
Wearables på dansk
Skagen er på gaden med sit mindste hybridur nogensinde. Sidste år lancerede ur-brandet sit første wearable, og nu udvides kollektionen med modellen ’Signatur T-Bar’. Med uret er det blandt andet muligt at ringe fra din telefon, styre musikken eller tage et billede.
To til tango
Den århusianske multibrand-butik Støy har været en tur i Italien, hvor de gik på opdagelse i skoproducenten Diemmes samling af materialer og sko. Støy har i samarbejde med Diemme designet to støvler og et par sneakers, der lanceres i dag.
Nye kunder
Noise PR har, foruden et sæsonskifte i anledning af pressedagene, fået tilført to nye brands til porteføljen: Det svenske pels-brand Pellobello og det danske silke-brand The Sophie.
Nyt til CV’et
Karlie Kloss har længe haft succes med sin Youtube-kanal, og hun holder sig altså ikke kun til de trykte magasiner og Victoria Secret-shows. Nu tager modellen endnu et skridt henimod at blive den nye Tyra Banks, for Karlie Kloss har netop offentliggjort på Instagram, at hun får sit eget TV-program, ’Movie Night with Karlie’. Her skal kun kommentere film sammen med hendes modelveninder.
Rygtespreder
Er Phoebe Philo på vej væk fra Celiné? Dét har været ugens helt store spørgsmål, men LVMH-koncernen afviser, at de er på udkig efter en ny chefdesigner. Rygterne lyder ellers på, at de har gang i jobsamtaler med potentielle afløsere.
Nye kræfter
Et jobskifte, der dog er bekræftet, er den nye creative director for amerikanske Marie Claire. Kate Lanphear – der tidligere har været chefredaktør på herremagasinet Maxim – skal udfylde Nina Garcias stiletter, efter hun for nyligt rykkede til Elle som chefredaktør.