Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nyt BESTSELLER-brand ser dagens lys

POSTYR adskiller sig ved at holde deres B2B-salg udelukkende online. Når kunder kan shoppe online, kan indkøbere også, lyder det fra Brand Manager, Gitte Skaarup.
POSTYR adskiller sig ved at holde deres B2B-salg udelukkende online. Når kunder kan shoppe online, kan indkøbere også, lyder det fra Brand Manager, Gitte Skaarup.

Til foråret 2018 vil BESTSELLER stå klar med endnu et brand til porteføljen. Der er tale om et kvinde-brand i premium-kategorien, og segmenteringen er ikke sket ud fra alder, men ud fra stil og personlighed, skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Det nye BESTSELLER-brand går den digitale vej, hvad angår salg til forhandlere. I stedet for at afholde klassiske salgsmøder vil kollektionerne og produkterne blive præsenteret online via catwalkshows. Her vil visuel grafik og anden information guide indkøberne gennem produkterne og vejlede dem i detaljerne for hver enkel style.

”Slutforbrugerne shopper mode online hver dag og uden problemer – så der er ingen undskyldning for, hvorfor en uddannet indkøber ikke skulle kunne gøre det samme. Vi mener, at hvis du som indkøber har en overordnet viden om brandværdi, produkt, pris, levering og sammensætning, bør der ikke være problemer ved at købe ind, uden at være i berøring med produkterne,” siger Brand Manager Gitte Skaarup, og uddyber, at de har seks digitale show i kalenderen i løbet af det første år med det nye brand.

POSTYR har effektiviseret gængse arbejdsgange med økonomi for øje. Ved at køre B2B-salget digitalt og holde antallet af samples til et minimum, er der både tid og penge at spare. De skærer samtidig interne og eksterne salgsmøder fra og håber på den måde at minimere indsalgsperioden.

Valget af forhandlere sker i første omgang ud fra geografi, hvor fokus i starten er på

Skandinavien, Storbritannien, Tyskland og Holland. POSTYR ønsker at skabe et tæt forhold med forbrugerne, og her er sociale medier nøglen til interaktion, ifølge Brand Manageren:

“Vi vil tilføje en stærk social medie-strategi for at skabe engagement for derved at opnå et hurtigere kendskab til brandet. Vores digitale tilgang kombineret med en stærk SoMe-plan vil sikre kort tid fra designproces og slutprodukt. Vi ønsker at involvere og inspirere vores kunder og få dem til at føle sig som en del af brandet.”

Teamet bag POSTYR arbejder på at have første, mindre levering klar til april/maj 2018 og en fuld kollektion til sommeren 2018.