JACK & JONES indgår nyt partnerskab
Bestseller-brandet har teamet op med det danske esport-hold Astralis, der lige nu ligger nummer et i verden.JACK & JONES har allerede Formel 1-kører Kevin Magnussen og Premier League målmand Kasper Schmeichel i sin sponsorportefølje, og nu slutter et af verdens bedste esport hold sig til den forsamling. Esport er et af de hurtigst voksende konkurrencedrevne sport i verden, med en forventet fanskare på 500 millioner mennesker, når vi rammer 2020.
”Ud over at dele brandværdier, så står vi også med et godt match i forhold til vores primære målgruppe. Ved at teame op med Astralis ved vi, at vi møder vores forbrugeres interesse. Både JACK & JONES og Astralis har mange loyale forbrugere og fans, og med dette samarbejde ser vi en god mulighed for dykke ind i deres behov,” forklarer Omnichannel Manager, Henning Nielsen, fra JACK & JONES.
Mere specifikt betyder det nye samarbejde, at JACK & JONES er officiel tøjsponsor for Astralis-holdets medlemmer og blandt andet har skabt nye spilleruniformer til dem.
”Et af de områder, hvor esporten stadig er under udvikling, er når det kommer til performance optimerende konkurrence- og træningstøj. Vi har været på udkig efter en samarbejdspartner, der kan løfte de krav, som spillerne har til deres uniformer, og det har vi nu fundet i JACK & JONES,” siger Jordi Roig, CCO for RFRESH Entertainment, der er ansvarlig for Astralis’ partnerskaber.
Astralis blev grundlagt i januar 2016 og inden årets udgang havde de sikret sig pladsen som det bedste CounterStrike: Global Offensive-hold i verden – en position, de har fastholdt det meste af 2017.
JACK & JONES og Astralis vil fremadrettet arbejde tæt sammen om forskellige online og offline initiativer som eksempelvis fanmøder, konkurrencer, SoMe aktiviteter og merchandise kollektioner.
Sidstnævnte bliver sammen med den første esport-spillertrøje præsenteret under BLAST Pro Series i København, i november i år.