Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

DAFI Academy: Kommunikation til pressen

Til DAFI Academy den 19. september gennemgår Naja Helene Hertzum, CEO hos Holm & Bertung PR, en række teknikker, der kan bidrage til pressearbejdet i mindre modevirksomheder.
Til DAFI Academy den 19. september gennemgår Naja Helene Hertzum, CEO hos Holm & Bertung PR, en række teknikker, der kan bidrage til pressearbejdet i mindre modevirksomheder.

Hvis din virksomhed har en masse spændende nyheder, der aldrig når medierne, fordi det er svært at få skrevet den perfekte pressetekst eller fordi det er svært at se den gode vinkel, så læs med her – det er der nemlig råd for.

Deltagerne bliver med udgangspunkt i konkrete eksempler klogere på, hvor de gode historier gemmer sig, og på hvordan en pressemeddelelse – eller et pitch – skal skrues sammen for at fange journalisternes opmærksomhed i strømmen af henvendelser.

Workshoppen er en kombination af oplæg og gruppearbejde med masser af fælles feedback, og Naja vil bl.a. komme ind på følgende:

  • Vigtige dos and don’ts i kommunikationsarbejdet
  • Pressemeddelelsens opsætning og grundlæggende tommelfingerregler
  • Sådan finder du den skarpe vinkel
  • Få mediefolkene til at spidse ører
  • Overskriftens anatomi
  • Målgruppeanalyse
  • Nyhedstrekanten

Naja Helene Hertzum tiltrådte i 2015 som adm. direktør hos Holm & Bertung PR, der har eksisteret i 21 år og tilbyder løsninger inden for PR og kommunikation til mode- og livsstilsbranchen. Med en fortid som chefredaktør på Fashion Forum og journalist på bl.a. Dagbladet Børsen har Naja Helene Hertzum gennem årene modtaget sin portion pressemeddelelser i inboxen og set eksempler på både de gode og de mindre gode. 

HVORNÅR: Tirsdag den 19. september kl. 9-12. Dørene åbner kl. 8.45.
HVOR: Design Society, Frederiksholms Kanal 30-C, 1220 København K.
HVORDAN: Tilmelding til rsvp@danishfashioninstitute.dk senest den 14. september. Husk at oplyse navn, virksomhed, CVR nr. og titlen på DAFI Academy’en.

Workshoppen henvender sig primært til mindre modevirksomheder, der selv står for PR og kommunikation. Der er et begrænset antal pladser, så der kan som udgangspunkt kun tilmeldes 1 person per virksomhed, men man er velkommen til at skrive en kollega på ventelisten. Det er gratis at deltage, forudsat at virksomheden besvarer det eftersendte spørgeskema.