Facebook Abonnér
00:05
|
22.11.2017
les deux film Foto: Fra filmen "Beyond Borders" af Les deux og Kopenhagen Fur

”Nu er Les Deux blevet voksen”

Meget er på tapetet hos det danske brand, som ifølge medstifter Andreas von Heide nu kan kalde sig en etableret modevirksomhed – og det kræver en helt ny kommunikationsstrategi.

| Strategi | af Sofie Ringtved Jensen

Meget vand er løbet under broen, siden vennerne Andreas von der Heide og Virgil Nicholas stiftede tøjmærket Les Deux i 2009. Lige siden den spæde begyndelse har iværksætter-historien været bærende for brandets image udadtil, men nu er tiden inde til at tage hul på næste kapitel, fortæller medstifter og nuværende ejer, Andreas von der Heide. Ifølge ham er Les Deux efterhånden vokset ud af sine rammer og kan i dag kalde sig et reelt etableret modebrand, og sådan en udvikling medfører flere nødvendige omstruktureringer:

”I starten handlede det om to unge iværksættere, der gerne vil etablere sig i modebranchen, men nu har vi efterhånden bevist, at vi godt kan. Brandet vækster hvert år, vi har god hånd om både det danske og flere udenlandske markeder, vi har udvidet med bukser og sko, og så er vi gået all in som rendyrket herrebrand. Meget er testet og prøvet af, og tingene gået op i en højere enhed, så nu er timingen rigtig til at tage næste skridt,” fortæller Andreas von der Heide.

Som første spadestik i brandets nye tilgang lanceres filmen, ”Beyond Borders”. Denne er produceret i samarbejde med Kopenhagen Fur, og sætter fokus på mangfoldighed som drivkraft for kreativitet – og det er noget, som ligger Andreas von der Heide meget på hjerte.

”Les Deux betyder ’de to’, hvilket referer til Virgil og jeg, som kommer fra to vidt forskellige verdener. Jeg er fra Snekkersten i Nordsjælland, og Virgil er fra Congo. Det har altid været brandets vision at forene forskellige verdener, men fremover skal vi kommunikere den værdi endnu stærkere,” fortæller Andreas von Heide videre.

Et nyt ansigt udadtil
Det er denne tankegang, som ifølge Andreas von Heide kommer til at blive en essentiel del af virksomheden fremover, især når det kommer til brandingen af Les Deux.

”Det er et naturligt næste skridt på vores rejse. Vi har lært meget og nu er vi klar til at udvide vores kommunikative horisont og brande os via nogle af de værdier, som ligger til grund for Les Deux. Når en kunde bærer en af vores T-shirts, så skal man kende de tanker der ligger bag – det skal være tydeligt, hvad vi står for,” fortæller Andreas von Heide.

Målet er, at den nye kommunikative strategi skal øge virksomhedens omsætning, men ligeså vigtigt er det at skabe et stærkere bånd til kunderne:

”Ved at være klare omkring vores værdier, er det også nemmere for vores kunder at relatere sig til Les Deux som brand. Håbet er selvfølgelig at sælge flere varer, men vi ønsker også at styrke kundernes tilhørsforhold og loyalitet overfor brandet,” siger han videre.

Men det er ikke kun de danske kunder, som Les Deux har blikket rettet mod. Allerede nu står brandet solidt plantet på flere udenlandske markeder, men i skrivende stund er især Storbritannien og Tyskland øverst på dagsordenen. Ambitionen er at holde den nuværende – og ikke mindst støt voksende – vækstrate, som virksomheden oplever.

Under modeugen kunne Andreas von der Heide også løfte sløret for nogle af de øvrige planer, som er i støbeskeen i forbindelse med brandets udvikling – nemlig åbningen af den første Les Deux-butik i Danmark i starten af 2018.

Se Les Deux og Kopenhagen Furs film her.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev