Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

STOY fejrer 10 år med nyt univers

Aarhus-butikken fylder et årti og i morgen byder de indenfor på endnu en etage, som de selv beskriver som en eksklusiv konfektionsafdelingen.
Aarhus-butikken fylder et årti og i morgen byder de indenfor på endnu en etage, som de selv beskriver som en eksklusiv konfektionsafdelingen.

I anledningen af STOYs fødselsdag ønsker virksomheden fortsat at skubbe til grænserne for, hvad en tøjbutik i Danmark kan tilbyde. Derfor åbnes der op for endnu en etage i butikken på Store Torv. Førstesalen bliver en ny gren på STOY-træet, hvor kunder kan forvente eksklusivitet, faglighed og de helt rigtige rammer for shopping, lyder det fra CEO og medgrundlægger Torben Støy i en pressemeddelelse

”Her ønsker vi at skabe et rum, hvor man nøjagtigt som når man er ude at rejse, fuldstændig mister fornemmelsen for tid, sted og hverdagen,” siger han og fortsætter:

”Vi vil skabe en plads, hvor vi har mulighed for at vise et nøje udvalg af varer, som alle kan noget særligt. Som altid med STOY bliver det fuldstændig på gæstens præmisser, men samtidig ønsker vi også at udfordre gæsten i, hvad en shoppingoplevelse også kan være.”

Den nye afdeling er lavet ud fra tanken om at skabe en mere personlig herrestue. Det vil sige med high-end brands som Canali, Boglioli, Barba og Oscar Jakobson, in-house skrædderservices og betroede medarbejdere, der kan opfylde stort set alle tænkelige ønsker, skriver butikken i pressemeddelelsen. STOYs udvalg til kvinder er også blevet udvidet med blandt andre J.W. Anderson, Ellery, Proenza Shoulder, Phillip Lim og Cedric Charlier.

Som det vågne øjne vil lægge mærke til staves butikkens navn nu også anderledes – med o i stedet for ø. En detalje, men ikke desto mindre et kendetegn for den måde butikken altid er blevet drevet på – som værende i konstant bevægelse.

”Hele vores organisation er bygget op omkring, at vi skal være fleksible og kunne flytte os, inden for de grænser, vi har sat os,” fortalte Jakob Støy tidligere på året i et interview med Fashion Forum.

Dengang hentydede Jakob Støy også til, at der ville ske spændende ting på butikkens førstesal, som STOY-holdet nu er klar til at løfte sløret for. Og det har været undervejs i et stykke tid, stemmer Torben Støy i:

”Vi har længe haft en ambition om at kunne tilbyde konfektion til herre, have et andet niveau af brands samt vigtigst af alt; at få realiseret vores drøm om at vise gæsten, hvad vi også er. Der skal ikke været noget fornemt snobberi over det, men en ro omkring shopping, så det ikke blot bliver endnu en pligt i en travl hverdag. Det har vi kunne mærke, at der har været behov for hos gæsterne. Og vi ved, vi har kompetencerne til at opfylde vores egne krav til konceptet.”

Den nye etage åbner i morgen klokken 17, hvor der i dagens anledning også bliver lanceret en jubilæumsgin skabt i samarbejde mellem NJORD GIN og STOY.