Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Nyt onlinekoncept satser på plus-size segment

AnnoAnno vil markere sig på markedet med über-personaliseret service – derfor er det også stylister, der shopper for kunderne.
AnnoAnno vil markere sig på markedet med über-personaliseret service – derfor er det også stylister, der shopper for kunderne.

I dag lancerer Rune og Thomas Hørslev deres nyeste satsning – onlinekonceptet AnnoAnno. Målgruppen er udelukkende plus-size segmentet, og det vil sige, at der kan købes tøj i størrelse 42 til 56. AnnoAnno bliver i første omgang lanceret på det danske marked, men planerne er at åbne op for andre europæiske markeder i december i år, når konceptet er efterprøvet og finpudset herhjemme.

AnnoAnno håber at finde sin plads i onlineverdenen ved at personalisere shoppeoplevelsen. Derfor kan kunder heller ikke selv udvælge sit tøj – det bliver gjort af AnnoAnnos stylister.

”I de undersøgelser vi har lavet forud for lanceringen, har tilbagemeldingen været, at det vores målgruppe savner, er selve rådgivningen omkring styling og udvalg. Der findes masser af webshops, der sælger plus-sizetøj, men det der skal adskille os på markedet, er den personlige styling,” fortæller administrerende direktør, Thomas Hørslev.

AnnoAnnos koncept fungerer således, at kunden skal udfylde en stylingprofil om størrelse, kropsform, præferencer og stil, hvorefter stylisten finder et udvalg af tøj. Der er et stylistgebyr på 100 kr., et beløb som kunden får fratrukket sin regning, hvis hun vælger at beholde noget af tøjet. Tøjet bliver sendt hjem til kunden, som kan prøve det under hjemlige forhold, og både levering og returnering er gratis. Blandt de brands AnnoAnno forhandler er flere danske – Junarose, Studio, Zizzi og My Little Curvy Love.

”Vores forretningskoncept er bygget på, at vi skal lære vores kunder at kende så godt som muligt, således at de selvfølgelig vælger at beholde det tøj, vi har sendt dem. Hvis de returnerer tøjet, spørger vi nøje ind til hvorfor, så vi hele tiden kan forfine servicen,” forklarer Thomas Hørselv, omkring hvordan økonomien skal hænge sammen med flere gratis services.

Med ovenstående in mente, mener Thomas og Rune Hørslev, at AnnoAnno vil skille sig ud på et allerede konkurrencepræget onlinemarked, hvor de blandt andet er oppe mod Zalando, der både sælger plus-size brands og tilbyder stylistservice.

”Det er det personlige forhold til vores kunder, som vi profilerer os på. Man kan sige, at hver gang en kunde køber tøj hos os, så hjælper det os faktisk med at blive endnu skarpere på, hvilke behov kunden har, fordi vi kan indsamle en masse data på, hvad vedkommende foretrækker, ” forklarer Thomas Hørslev.

Alle stylister tilknyttet AnnoAnno har erfaring med at arbejde med plus-size kvinder eller er selv plus-size, hvilket er været helt essentielt for konceptet, påpeger Thomas Hørslev.

”Vi kan selvfølgelig ikke hævde at specialisere os i plus-size målgruppen, hvis ikke vores stylister har indgående forstand på at klæde det segment på,” siger Thomas Hørslev.

Blandt de tilknyttede stylister er blandt andre Birgit Axelsen og Ditte Vallø – sidstnævnte gik Nicholas Nybros show under den netop afholdte modeuge.

AnnoAnno går i luften i dag.