Facebook Abonnér
07:19
|
15.12.2017
Andreas les deux Foto: Andreas Von der Heide på CIFF

Les Deux: ”Danmark er det eneste sted, vi er på messe”

AW17 skulle være den sidste messesæson for det danske brand, men Les Deux har alligevel valgt at have stand på CIFF.

| Modeuge Strategi | af Karoline Kaae Svendsen

For et halvt år siden var udmeldingen fra partner i Les Deux, Andreas Von der Heide, at brandet ikke skulle på messe efter AW17-sæsonen. Urban-området på CIFF har dog alligevel fornøjelsen af at kunne lægge kvadratmeter til det danske brand og deres stand, der giver fornemmelsen af en parisisk park med kunstgræs og væggene beklædt med billeder af den franske hovedstad.

”Efter vi havde meldt ud til Fashion Forum, at vi ville droppe messer efter AW17, tog CIFF fat i os, og vi indledte en dialog omkring, hvordan vi ser en fremtidig messe. De gav udtryk for, at de var glade for os, fordi vi blandt andet tiltrækker gode kunder,” siger Andreas Von der Heide.

Les Deux var derudover i dialog med egne agenter om den kommende messestrategi:

”Vores agenter så helst, at vi er på messe, og vi blev enige om, at det var et forkert signal at sende, ikke være tilstede på messe på vores hjemmemarked. Men Danmark er eneste land, hvor vi denne sæson har stand på en messe – alle de andre markeder er valgt fra,” siger Andreas Von der Heide.

Men han lægger samtidig ikke skjul på, at de ikke undervurderer den værdi, en messe har i forhold til at pleje netværket og møde nye og eksisterende kunderne – især de udenlandske, som ellers ikke ligger vejen forbi Danmark.

Og kalenderen disse dage er fuldt booket med møder, for brandet vil have det optimale ud af at være her. CIFF-messen bliver derfor brugt på at netværke med nye markeder som eksempelvis Storbritannien, hvor brandet er kommet godt fra start med blandt andet at lande Harvey Nichols som kunde. Les Deux kan derudover afslutte messen med ordre i bogen fra forhandlere fra de eksisterende markeder og hjemmemarkedet.

Ting tager tid
For Andreas Von der Heide og hans kollegaer på CIFF, er der stadig skarpt fokus på, hvordan deres brand bedst muligt er tilstede i messeformatet:

”Vi arbejder fortsat med måden, hvorpå vi er på messe. At skabe et univers og en stand, der ikke ligner de andre her på messen er høj prioritet for os. I denne her branche er der nogle til tider meget faste rammer, og vi har fundet ud af, at man ikke kan ændre tingene fra den ene sæson til den anden – selvom det var vores håb tilbage i februar,” siger han.

I stedet for at bruge ressourcer på have stande på messer i Europa, har de prioriteret at forberede showrooms, så brandoplevelsen er endnu bedre, når agenter præsenterer indkøberne for kollektionen. De store kunder har allerede på nuværende tidspunkt lagt ordrer i de respektive showrooms.

Andreas Von der Heide slutter samtalen af med at afsløre, at Les Deux åbner butik i Danmark starten af 2018. De starter med en shop-in-shop i Magasin, og planen er, at de i løbet af 2018 vil åbne flere butikker – med start i Danmark og derefter i udlandet.

”Vi er nået dertil i vores udvikling, og brandet er modent nok til at have egne butikker,” siger han.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev