Facebook Abonnér
07:10
|
15.12.2017
baumundpferdgarten,dagensdirektør

Dagens Direktør: ”De danske messer har genfundet potentialet”

Teis Bruun er på Revolver-messen som CEO hos Baum und Pferdgarten for første gang denne sæson, og forventningerne er høje – især til det internationale salg.

| Modeuge | af Sofie Ringtved Jensen

Tidligere ejer af Bruuns Bazaar, Teis Bruun, tiltrådte som administrerende direktør hos Baum und Pferdgarten den 10. februar i år, og denne modeuge er derfor hans første ved roret hos det danske brand. Han mener København og byens messer leverer de helt rigtige omgivelser til Baum und Pferdgartens kollektionsfremvisning – og gælder ikke mindst overfor de internationale kunder, som brandet har bedre fat i end nogensinde før.

Hvordan har sæsonen været indtil videre for jer?
”Baum und Pferdgarten er inde i en rigtig god udvikling, specielt udenfor Skandinavien. Sæsonen har allerede været rigtigt god, med øget tilgang til store spændende internationale nøglekunder, og samtidigt har vores eksisterende kunder taget rigtigt godt imod vores SS18-kollektion.”

Hvorfor er messer vigtige i jeres årshjul?
”Vi føler, at modeugen i København er et perfekt sted at lancere vores kollektion. Det er altid nemmere at præsentere Baum und Pferdgarten for et internationalt publikum på egen hjemmebane. Vi forsøger i højere grad at invitere vores vigtige internationale kunder til København, hvor de kan opleve os i den helt rigtige kontekst.”

Hvad kendetegner de danske messer anno 2017?
”Jeg har oplevelsen af, at vi for 10 år siden havde en skandinavisk messe med et stort internationalt potentiale. Så kom finanskrisen, og messerne blev væsentligt mindre og mere lokale. I dag føler jeg, at modeuge-messerne har genfundet sit store, internationale potentiale, og jeg krydser i fingre for, at det fælles fodslag blandt aktørerne fortsætter, så vi fortsat kan udbygge Københavns fantastiske fremtidige potentiale.”

Hvordan har detailhandlen det lige nu i din optik?
”Jeg har meget respekt for at drive detailhandel, og det er ikke let i øjeblikket.  Vi oplever dog, at de fleste af vores kunder har rigtig fine resultater med at forhandle Baum und Pferdgarten.”

Hvordan prioriterer i messen i forhold til andre modeuge-aktiviteter?
”Vi har valgt at prioritere messen, selvom vi er fuldt distribueret i både Danmark og Norge, fordi vi gerne vil støtte op om det og fordi stærke messer er med til at underbygge hele modeugen og sikre København, som en førende modedestination.”

Læs mere om de danske messer anno 2017 ifølge dr. Adams-indkøber Jacob Larsen her og sælger fra S.N.S. Herning, Henrik Just, her.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev