Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Dagens Sælger: ”Messen er det perfekte udstillingsvindue”

Henrik Just er ansvarlig for S.N.S. Hernings salg på det skandinaviske marked, og det bedste ved at være på Revolver er at møde brandets kunder ansigt til ansigt.
Henrik Just er ansvarlig for S.N.S. Hernings salg på det skandinaviske marked, og det bedste ved at være på Revolver er at møde brandets kunder ansigt til ansigt.

Henrik Just har haft sin daglige gang hos den danske strikvirksomhed S.N.S. Herning det sidste år, hvor han har ansvaret for brandets salg på hele det skandinaviske marked. Ifølge ham er brandets nyeste kollektion stærkere end nogensinde, og forventningerne til denne sæson på Revolver er derfor skruet helt i vejret. For ham skaber messe-formatet nemlig et oplagt sted at møde kunder i øjenhøjde, også selvom han savner dengang, der var mere tid til hyggesnak.

Hvor vigtig er messen som salgsredskab for S.N.S. Herning?
”Det er her vi står ansigt til ansigt med indkøberne, og det er her vi skal præsentere vores kollektioner og idéerne bag. Der er ingen tvivl om, at vores største salgskanal er vores showroom i Paris, men det gode ved messerne er muligheden for at møde nye interessante kunder. Det er et perfekt udstillingsvindue – især til vores danske og skandinaviske kunder.”

Hvordan er det anderledes at være sælger i dag end tidligere?
”Jeg synes ikke, at der er den store forandring at spore, udover at tiden er blevet mere knap – både for sælgere og indkøbere. Det betyder, at messerne kan virke mere hektiske, og at man ikke har den samme tid til at ’hyggesnakke’, som man havde førhen.”

Hvilken strategi har i, når i er på messe, for at fange indkøbernes opmærksomhed?
”Vi forsøger altid at lade vores strik tale for sig selv, da vi mener, at det trods alt er det, der skal være i fokus. Men når det er sagt, så prøver vi også altid at medbringe og sætte fokus på de inspirationskilder, der ligger til grund for kollektionen. Vi er ret stolte over, at vi stadig strikker vores trøjer i Herning i dag, ligesom vi har gjort siden 1931. Så der er masser af brandhistorie, som stadig er relevante for os i dag, og som er med til at inspirere os, lige fra produktion, design og videre til salgsprocessen.”

Hvad har været den største udfordring det seneste år?
”Vi har de sidste sæsoner haft svært ved at begrænse størrelsen på kollektionen – der er så meget, vi gerne vil vise. Men vi har forsøgt at skære det hele lidt ind, så vores identitet som producent træder klarere frem. Mange tror vi udelukkende står for ’sømands-looket’, men i virkeligheden har vi i årtier været leverandører til militæret – og det vil vi gerne have til at stå tydeligere frem i fremtiden.” 

Hvilke forventninger har du til messen denne sæson?
”Vores forventninger er ret store til SS18. Vi kommer med det, vi selv synes er den bedste forårskollektion til dato – og som noget nyt, også en Holiday-kollektion, der lander i butikkerne i november, lige op til julehandlen. Derudover kommer vi til at vise en del nye designs, både i uld og bomuld, samt flere innovative blandinger af materialerne, så der helt klart nogle spændende ting at vise frem fra vores side.”

Læs med i morgen, hvor direktør hos Baum und Pferdgarten, Teis Bruun, fortæller om forventningerne til denne messesæson, samt hvorfor han mener, de danske messer har genfundet sit internationale potentiale.