Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Britt Sisseck: "Det kræver tålmodighed at få internationale kunder"

Forbrugernes bevidsthed skal vokse i takt med virksomheden og udbuddet, ellers skaber det ubalance, fortæller den danske designer på Revolver.
Forbrugernes bevidsthed skal vokse i takt med virksomheden og udbuddet, ellers skaber det ubalance, fortæller den danske designer på Revolver.

Den blå løber er rullet ud på Revolver i Øksnehallen, og flere hundrede udstillere står klar til at tage imod besøgende, der allerede har indtaget messen. I Revolvers showroom holder Britt Sisseck til med sin agent, og skjorterne hænger side om side. Den danske designer har haft dette setup i nogle sæsoner, og det har virket:

”På det danske og norske marked, har vi en god synlighed, og vi er i de butikker, vi gerne vil være i – og det er via dem, at vi skal vækste på de to markeder. Det er sværere at trænge ind på det svenske marked, og der samarbejder jeg med en svensk agent på at opbygge samme styrke, som vi har herhjemme. Jeg forventer, at vi denne sæson får taget et stort skridt i forhold til Sverige,” forklarer Britt Sisseck.

Arbejdet med at skaffe internationale forhandlere er en længere proces, fortæller hun, og de eksisterende kunder er kommet via blandt andet messer:

”Jeg har været på messe i Paris to gange og giver det et tredje forsøg denne sæson. Det er vigtigt at have tålmodighed, for de internationale kunder kommer ikke fra den ene dag til den anden – de skal være sikre, før de lægger ordrer. Vi gør derfor status til september, og fremadrettet vil vi have en mere systematisk tilgang til det internationale salg,” siger hun.

Udfordringen ved det danske marked er dets geografiske størrelse.

“Når man har et mindre og forholdsvist nyt brand som mit, som ikke alle er bekendte med, er det vigtigt at have forhandlere, hvor kunderne er trygge ved selve butikken og derfor tør tage chancer med et nyt brand. Det gælder også i udlandet.”

Britt Sisseck har en strategi, der bygger på en trebenet raket – forbrugerne, brandet og butikkerne, og der skal være ligevægt mellem dem:

“På messen og i showroomet kan vi pleje forholdet mellem brands og butikker. Men det er vigtigt, at forbrugernes bevidsthed om brandet er på nogenlunde samme niveau som hypen i pressen og butikkernes efterspørgsel. Slutforbrugeren må ikke efterlades tilbage i iveren efter nye forhandlere eller massiv omtale, for i sidste ende skader det butikkerne, hvis forbrugerne ikke køber varerne. Det er en balance, for alle tre ben skal passes og plejes, så de kan vokse og udvikle sig,” slutter Britt Sisseck.