Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Mike Massoulier Eriksen: ”Nerverne bliver testet”

Det er en helt ny satsning, der gør den ellers så erfarne modemand lidt nervøs. I fredags fik han nemlig debut som lokal butiksejer, da Grocery slog dørene op på Elmegade.
Det er en helt ny satsning, der gør den ellers så erfarne modemand lidt nervøs. I fredags fik han nemlig debut som lokal butiksejer, da Grocery slog dørene op på Elmegade.

Det er en drøm, som den tidligere kommercielle direktør i Asger Juel Larsen har haft siden han flyttede til København for 15 år siden, der nu går i opfyldelse.

”For lille år siden begyndte jeg at tænke over, om det mon var tid til at gøre noget ved ideen. Men det tager jo tid at finde det rette lokale. Elmegade 19 blev ledig for to måneder siden, og så måtte jeg slå til. Vi overtog for en måned siden, så det har været med det lange ben foran at blive klar til i fredags. Men det er blevet, som jeg gerne vil have det,” fortæller Mike Massoulier Eriksen.

Det var vigtig for ham at finde et sted, hvor det stramme koncept, som Grocery er bygget op omkring, både i kuratering af brands og æstetik, ville komplimentere det allerede eksisterende handelsliv.

”Med Grocery er der fire herrebutikker på Elmegade, men vi ligger i hvert vores prissegment. Den lokale ånd, der hersker i gaden, tiltaler mig helt vildt – det er som en lille landsby, hvor alle kender hinanden og hvor jeg forhåbentlig skal være på fornavn med mine kunder.”

Mike Massoulier Eriksen stoppede hos Asger Juel Larsen sidste år, og var for en kort stund hos bureauet Copen Hagen Agency. Men han savnede at arbejde ude i marken, som han siger, frem for at sidde bag en computerskærm. Og da han satte sig ned og lavede en liste over, hvilke brands han gerne ville føre i butikken, tegnede der sig et klart billede.

”Jeg kunne se, at der var plads til de brands, jeg gerne ville sælge – de lå ikke i alle de andre butikker i nærområdet. Grocerys æstetik er helt ren og konceptuel, og det er også det jeg er tryggest i,” forklarer han.

Det er brands som House of the Very Island, Beira, Our Legacy, Modone, Henrik Vibskov, Mfpen, Tonsure og selvfølgelig Asger Juel Larsen, der ligger på hylderne, imens fotograf Emil Montys værker agerer blikfang på væggene i den ellers meget sort/hvide butik.

Tidligere lagde Elmegade 19 lokaler til en kvindetøjsbutik, og derfor har Mike Massoulier Eriksen heller ikke ville skære kvindesegmentet helt væk. Han har allieret sig med hans kone, som hjælper til med at udstikke retningen på kvindesiden, sådan butikken taler sammen sprog, selvom den sælger til begge køn.

”Hvis pigetøjet får godt fat, så er det noget vi skal udvikle mere på, og ideelt vil jeg på sigt helst have en separat butik til det,” siger han og uddyber:

”Målsætningen for resten af året bliver at afgøre om vi skal gå mere i dybden med pigesiden, og så skal vi selvfølgelig have testet proof of concept – om butikken kan bære at være så stilren som den er, og hvordan det bliver taget imod,” fortæller Mike Massoulier Eriksen om ambitionerne.

Dørene åbnede officielt kl. 15 i fredags, men i dagene op til havde de første nysgerrige turister og interesserede kunder allerede været inde se nærmere på den nye dreng i Elmegade.

”Altså nerverne bliver testet. Men det er også okay. Det viser jo bare, at det noget man gerne vil,” slutter Mike Massoulier Eriksen.