Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Euroman klar med ny strategi

Magasinet med Karl Erik Stougaard ved roret har ryddet op og ud i de faste formater. Euroman opruster på kultursiderne og påtager sig rollen som kurator.
Magasinet med Karl Erik Stougaard ved roret har ryddet op og ud i de faste formater. Euroman opruster på kultursiderne og påtager sig rollen som kurator.

1. maj 2017 fik Danmarks største mode- og livsstilsmagasin for mænd ny chefredaktør. Karl Erik Stougaard er manden, der – i en presset tid for printmedier – skal styrke Euromans position og økonomi samt fastholde abonnements- og læsertallene.

Karl Erik Stougaard har endnu ikke haft jobbet i 100 dage, men de faste formater har allerede fået en overhaling. Når Euromans over 200.000 månedlige læsere bladrer igennem augustnummeret med Jørgen Leth på forsiden, vil de blandt andet blive mødt af en ny åbningssektion, ”Hold øje med” – sider med interviews, tips og guides til den kommende måneds kulturtilbud.

”Vi har gjort op med de lidt stereotype, faste kulturformater, som er kendetegnede for den måde, danske medier generelt dækker stoffet på. Vi vil gerne give kulturen mere liv og aktualitet. Vi vil påtage os rollen som kuratorer og give vores læsere klare anbefalinger, for noget er bare bedre end andet,” siger chefredaktør, Karl Erik Stougaard, i en pressemeddelelse.

Moden skal ikke stå alene
Fra dag ét har planen været at gentænke magasinet, og kulturlivet havde førsteprioritet. Derudover vil en markant satsning på tech pryde Euromans sider. Også på modefronten vil alt ikke være, som det plejer. Fremover bliver modestoffet en mere integreret del af artikel-flowet, i stedet for at være en sektion for sig.

”Vi har Danmarks bedste modeteam, og ingen formår bedre herhjemme at gøre modeserier til inspirerende fortællinger i sig selv. De fortællinger vil vi gerne folde bedre ud, og så vil vi stræbe efter at blive mere guidende for forbrugeren,” fortsætter chefredaktøren i pressemeddelelsen.

Karl Erik Stougaard har sammen med redaktionen og Egmonts kommercielle afdeling brugt den første tid til at analysere indhold og målgruppe og derudfra lagt en ny strategi for magasinets indhold. Flere ændringer og tiltag er på vej og rulles ud i de kommende udgivelser.

Ifølge Karl Erik Stougaard vil kernen i Euroman dog forblive den samme, som har kendetegnet magasinet gennem 25 år:

”Vi bærer videre på en stolt tradition for god journalistik i lange formater, det stærke, personlige interview, den fascinerende reportage og den overraskende afsløring. Det er den livsnerve, som adskiller Euroman fra alle andre magasiner, og jeg garanterer, at den skal vi nok holde liv i.”

Spaltepladsen i det nyeste magasin med de første strukturændringer er fyldt ud med interviews med kulturpersoner som eksempelvis forfatter, kommentator og filmmand, Jørgen Leth, instruktør, Nikolaj Arcel, forfatter, Paul Auster, og bandet, Suspekt.