Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Headstart Fashion står bag ny modefestival

Boxmarket er navnet på en ny pop-up festival for mode- og livsstilsbranchen, som har til formål at lade brands og forbrugere mødes i øjenhøjde.
Boxmarket er navnet på en ny pop-up festival for mode- og livsstilsbranchen, som har til formål at lade brands og forbrugere mødes i øjenhøjde.

Den midtjyske modeorganisation, Headstart Fashion, har i denne uge løftet sløret for et helt nyt koncept, kaldet Boxmarket.

Boxmarket er en pop-up modefestival, skabt i samarbejde med designer, Martin Munch, og er for hele mode- og livsstilssektoren, både i form af brands og forbrugere. Festivalen har nemlig til formål at give alle interessenter indblik i den til tider lukkede modeverden, samt at bringe branchen og forbrugerne tættere på hinanden. Derudover skal festivalen også bruges til at facilitere netværksaktiviteter i form af workshops og ekspertoplæg, samt mindre skræddersyede events, med fokus på innovation i modebranchen.

”Med Boxmarket kan vi tilbyde deltagende brands en mulighed for branding og salg i et hipt miljø på havneområdet ved Balticagade. Forbrugerne kan opleve en dynamisk og bynær festival med et sammensurium af kollektioner, co-labs, modeshows, musik, mad og drikke,” fortæller direktør Christian Chapelle i en pressemeddelelse.

Udvikling af modebranchen
Festivalen afholdes ved Balticagade i Aarhus, hvor Headstart Fashion også selv holder til. Her vil der være mulighed for både at købe tøj og møde udvalgte brands fra Aarhus og resten af landet, som i løbet af festivalens to dage vil udstille deres designs i opstillede containere i området. For Headstart Fashion er ønsket nemlig, at Boxmarket også skal bidrage til udviklingen af miljøet omkring Balticagade, til glæde for både modebranchen og bylivet i Aarhus.

“Vi har samlet nogle af de bedste danske brands og inviteret slutforbrugeren, som vi gerne vil give en oplevelse af, hvad Aarhus og Danmark har at byde på,” forklarer Christian Chapelle og fortsætter:

”Hos Headstart Fashion vil vi gerne bidrage til at udvikle modebranchen, og det gør vi ved at lave en masse forskellige aktiviteter, både forretningsudviklende aktiviteter og netværksskabende aktiviteter, samt events. Samarbejdet med Martin Munch er et rigtig godt eksempel på noget af det, vi kan og skal – nemlig at samarbejde med branchen om at udvikle branchen.”

CEO for Copenhagen Fashion Week, Camilla Frank, er glad for at se flere initiativer, der bringer slutforbrugerne tættere på branchen:

”På Copenhagen Fashion Week har vi i mange år arbejdet med et åbent, borgerrettet program, der kører parallelt med modeugen, og vi arbejder kontinuerligt på at videreudvikle mulighederne for involvering af borgerrettede initiativer, så det er dejligt at se, at flere støtter op om den vision,” siger hun.

Det er gratis at deltage i Boxmarket, som løber af stablen den 16.-17. september i år. I den forbindelse afvikles også modeshowet, Aarhus Walks On Water, hvor designtalenter fra hele Europa vil præsentere kollektioner på en flydende catwalk.

Læs mere om Boxmarket her og Aarhus Walks On Water her.