Facebook Abonnér
22:25
|
22.09.2017
Moromou

Nyt smykkebrand forener guldsmede

Fire erfarne guldsmede er alle en del af det nye brand, Moromou. Stifterne ser det som et kærkommet udstillingsvindue for de danske smykkehåndværkere.

| Strategi | af Marlene Toldbod

Moromou er grundlagt af brødrene Jacob og Thomas Enghave og er ikke et helt almindeligt brand. Moromou er nemlig bygget op som et slags kreativt guldsmedekollektiv, hvor fire guldsmede designer smykker til brandet, men i deres eget udtryk.

Som hovedansvarlig for det overordnede kreative udtryk, er Josephine Fonseca. Ud over hende består holdet af makkerparret Josefine Smith og Szhirley, Lau Ebbesen, og Ninna York. Dog er det ikke nødvendigvis det samme hold, der gang på gang, skal lave kollektionerne – det er også en del af konceptet – at det kan være skiftende guldsmede, der leverer designs til brandet.

”Vi gik i flere år og tænkte over at lave en portal til alle de forskellige guldsmede vi kender. Den gang kom det sig af, at der var ikke mange af dem, der havde tid til at få lavet et ordentligt digitalt udstillingsvindue og et muligt salgssted,” fortæller medstifter, Thomas Enghave.

Han forklarer, at de med Moromous koncept håber at tiltrække en bred målgruppe, og at forretningsmodellen er udsprunget af den kreative proces det har været at skabe platformen.

”Da vi kom i gang med at udvikle Moromou.dk var det helt naturligt, at vi selv skulle udvikle en smykkelinje. I stedet for at være et salgssted, skulle vi være en portal med dygtige guldsmede tilknyttet, som hver især laver en eksklusiv kollektion til Moromou, og som kun kan købes hos os. Det er også kun os, der har rettighederne til at sælge smykkerne ud i verden. Det giver også en bedre sammenhæng i den enkelte kollektion, da guldsmeden tænker over en rød tråd i de designs der skal leveres til Moromou,” fortæller Thomas Enghave om hvordan brandets konstellation opstod.

Moromous første kollektion er netop landet.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev