Facebook Abonnér
02:42
|
26.07.2017
zalando,ugenimode Foto: Zalando

Ugen i mode

Nyheder fra ind- og udland: Nye tilføjelser til de danske PR-porteføljer, et mode- og museumssamarbejde og en tidligere Vogue-redaktør, der tager bladet fra munden.

| Kultur | af Sofie Ringtved Jensen

Udvidet PR-portefølje:
Fra den 1. juli vil det danske PR-bureau, PRD, varetage alle PR og kommunikationsopgaver for onlinegiganten Zalando på det danske marked. Beslutningen er taget i forlængelse af en kraftigt øget vækst de sidste fem år, samt en strategi om at fortsætte den gode stime. Jolanda Smit, Global Head of PR & Communications hos Zalando, udtaler i en pressemeddelelse:

”Zalando vil bringe mere innovation i spil og samtidig øge vores brand image i Danmark. Vi føler, at PRD er den rette partner til at opnå disse målsætninger sammen med os.”

Endnu mere PR:
Det er ikke kun PRD, der med glæde kan udvide deres brandportefølje i disse dage. Også Agency V og Noise PR kan løfte sløret for nye kunder. Smykkevirksomheden Jane Kønig har netop skrevet kontrakt med Agency V, som fremover vil stå for brandets kommunikation, ligesom Noise PR har tilføjet det danske accessories brand Aesther Ekme til deres kundeliste.

Secondhand og jazz:
Sommer er lig med solskin, loppemarked og god musik. Søndag den 9. juli afholder Tradono Market deres andet udendørs marked i år, denne gang i samarbejde med Københavns nye kulturoase, Postbox på Bernstorffsgade, samt Copenhagen Jazz Festival. Markedet vil byde på flere udendørs jazzkoncerter og mulighed for at donere sit tøj til udsatte mænd, kvinder og børn, gennem Blå Kors.

Nyt samarbejde:
Accessory-virksomheden Markberg og Louisiana Museum of Modern Art kunne den 1. juli løfte sløret for deres nye designsamarbejde – et samarbejde, der mikser Louisianas ekspertise indenfor design og udtryk med Markbergs specialisering i fremstilling af kvalitetsskindvarer. Mette Astrup, designansvarlig hos Markberg, fortæller i en pressemeddelelse:

”Som mindre dansk designvirksomhed er det et stort skulderklap at blive givet muligheden for at skabe et produkt i samarbejde med en partner som Louisiana. De har en fantastisk æstetisk sans og fornemmelse for former – og ikke mindst meget høje kvalitetskrav. Vi er meget stolte af at være blevet kontaktet af dem.”

Nyt brand i Smilets by:
Ihler Aarhus Apparel er navnet på et helt nyt Aarhus-baseret brand, skabt af Marlene Ihler, som finder inspiration i kunsten, kulturen og arkitekturen i især hjembyen Aarhus. Brandet vil lancere to årlige ready-to-wear damekollektioner, hvoraf den første præsenteres i juli 2017 på Modefabriek i Amsterdam og i august 2017 på Copenhagen International Fashion Fair.

Surt opstød:
Tilbage i maj kunne tidligere fashion director på Britisk Vogue, Lucinda Chambers, meddele, at hun efter 36 år i Condé Nast-regi skulle fratræde sin stilling. Siden da har et både åbent og meget ærligt interview set dagens lys, hvori den tidligere redaktør blandt andet taler ud om, hvorfor hun ikke selv har læst Vogue i flere år, samt at hun mener magasinet fremkalder angst for læserne og er ubrugeligt. Det omdiskuterede interview, som blev udgivet af Vestoj i mandags, blev hurtigt slettet fra internettet, eftersigende på grund af sensitive indhold, hvorefter det blev genudgivet dagen efter.

To nye collabs:
Samarbejder er det nye sort og nu er to nye af slagsen klar til at se dagens lys. Det amerikanske modebrand Tommy Hilfiger har netop offentliggjort, at de har indgået et samarbejde med det Parisiske designkollektiv, Vetements. De to vil sammen skabe en ny unisex capsule-kollektion, der lanceres til efteråret. Ligeledes har onlineforhandler Mytheresa.com og Prada besluttet at gå sammen om en mindre kollektion af både tøj og accessories, der vil blive solgt via Mytheresa.coms globale platforme.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev