Facebook Abonnér
14:25
|
22.04.2018
rasmusstorm

Rasmus Storm: ”Det handler om at være ægte”

Ejeren af multibrand-butikken Storm fortæller om at blive anerkendt af udlandet, om at gå sine egne veje og om en modebranche, der bliver sværere at skille sig ud i.

| Strategi Udland | af Sofie Ringtved Jensen

Business of Fashion kunne i mandags løfte sløret for deres liste over de ti bedste og mest indflydelsesrige multibrand-butikker udenfor verdens fire modemetropoler. Herunder finder man den danske konceptbutik Storm, der har stået stærkt på modescenen i Danmark, siden Rasmus og Line Storm grundlagde virksomheden i 1994.

”Det er dejligt, at et internationalt medie anerkender det, vi gør. Det er et skulderklap og endnu en brik i det hus, vi har bygget, som cementerer, at det vi gør er unikt og har en betydning for branchen på et internationalt plan. Det svarer lidt til at få et nyt stemple i sit pas,” fortæller ejer Rasmus Storm om den omtale, hans virksomhed netop har fået.

At turde gå sine egne veje
Storm tilbyder de københavnske modeinteressenter en bred vifte af brands, både de danske, udenlandske, etablerede og nye talenter. Udover tøj, sælger de også en lang række populære skønhedsprodukter, musik, magasiner og bøger.

Men ifølge Rasmus Storm er butikkens styrker især, at de altid har turdet være sig selv og gør det, som de synes er rigtigt, uagtet hvad konkurrenterne har på tegnebrættet. Og det er netop en af de ting, som han mener er meget unikt i dag:

”Jeg oplever, at flere og flere har svært ved at definere deres eget værdigrundlag og kigger på hinanden, fordi de ikke ved, hvad de selv vil. Jeg har ikke skyklapper på, men mit mål er at projicere det, vi selv synes er interessant ud til folk, og det oplever jeg, at vores kunder værdætter. Det handler om at være ægte i det, man gør,” fortæller Rasmus Storm, som mener, det i dag er vigtigere end nogensinde at turde være original:

”Det bliver sværere og sværere at skille sig ud og sætte en ny standard i modebranchen i dag, fordi informationsstrømmen er så stor og folk har adgang til alting selv. Det der var niche for 20 år siden, er ikke niche i dag,” tilføjer butiksejeren.

At være tidsrelevante for den nye generation
Af denne grund er Rasmus Storm meget bevidst om, at opretholde den brandværdi, han igennem snart 25 år har fået opbygget, og som han mener er grunden til, at Storm efter så mange år stadig formår at være aktuel:

”Det er vigtigt at vores egen platform er stærkere end det enkelte brand, og at vores identitet ikke afhænger af den brandportefølje, vi har. Det er styrken i vores eget brand, der gør, at vi kan skille os ud,” fortæller Rasmus Storm og afslutter:

”Branchen er meget overeksponeret i øjeblikket, og niveauet er højere end nogensinde. Så det handler om at være i konstant udvikling og at være tidsrelevante for den nye generation af forbrugere. Hvis ikke du er det, er du allerede i gang med at afvikle dig selv.”

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev
string(7) "test123"