Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ugen i mode

Nyheder fra ind- og udland: Noa Noa klar med nye hjemmeside, hummel ude med jubilæumstrøje og Who What Wear lancerer med shoppe-app.
Nyheder fra ind- og udland: Noa Noa klar med nye hjemmeside, hummel ude med jubilæumstrøje og Who What Wear lancerer med shoppe-app.

Digital strategi:
Noa Noa vil tilbage til rødderne og har derfor lanceret et nyt website. Fokus er ikke længere på at skabe salg, men i stedet at understøtte brandets DNA. Formålet er at have et site, der understøtter omni-channel og kan modstå presset fra internationale webshops, der kun konkurrerer på pris. 

Jeans:
Alice er navnet på en nye jeans-model, designet af LauRie. Brandet har patent på en Magic Slim-teknologi, som giver en løftende effekt på bagelen. Og som alt andet LauRie-tøj er de nye jeans Oeko-Tex-certificeret.

Jubilæum:
hummel lancerer en nyfortolkning af den landsholdstrøje, som Danmark vandt fodbold-EM i tilbage i 1992. Kun 999 styks er sat til salg, og markerer 25 årsjubilæet for sejren.

Anderkendelse:
For første gang siden 1993 vandt en designer både prisen for bedste kvinde- og herredesigner under CFDA. Dengang var det Calvin Klein selv, og i denne uge var det chefdesigner fra Calvin Klein-brandet, Raf Simons. Cirklen er fuldendt.

Hype:
De fleste fashionistaer er på fornavn taskerne med Bayswater-, Boy- og Dionysus. Næste store hit hedder Frakta, hvis man skal tro på hypen i cyberspace. Frakta er den klassiske, blå IKEA-pose, som har formået at få næsten lige så meget opmærksomhed som Trump, efter at Balenciaga lavede en ”kopi” i læder, og nu skal manden bag Off-White, Virgil Abloh, samarbejde med IKEA om blandt andet en ny udgave af Frakta-modellen.

Shopping:
Modesitet, Who What Wear, lancerer en shoppe-app, hvor over 30 udvalgte brands bliver tilgængelige. Blandt andet har Gucci takket ja til at blive solgt via appen, der ellers ikke kan købes via tredjeparts-apps.