Danefæ Cph vækster på udenlandske markeder
De stribede regnfrakker har taget Europa med storm, og den øgede efterspørgsel har testet virksomhedens logistik, fortæller medgrundlægger af Danefæ Cph, Louise Warberg Hækkerup.I 2005 besluttede Danefæ Cph at udnytte det ustadige danske vejr. Brandet brød igennem med stribede og mønstrede regnfrakker, som de danske kvinder hurtigt tog til sig og flittigt cyklede rundt i, i alt slags vejr. Her 12 år efter sælges Danefæ Cph stadig via flere hundrede forhandlere i Danmark og udlandet, og sortimentet er udvidet til at bestå af både overtøj og hverdagstøj til kvinder, mænd og børn. Produkterne passer godt til det europæiske klima, og det har medført en øget vækst på de udenlandske markeder – især de tyske og hollandske markeder efterspørger overtøjet fra Danefæ Cph.
”Faktisk har det været lidt af en logistisk udfordring for os med så markant øget efterspørgsel på specifikke modeller i vores sortiment. Typisk er vi lagerførende på overtøjet og især på modeller, som går igen sæson efter sæson, men vi har været udfordret med hensyn til at kunne holde varerne hjemme og imødekomme efterspørgslen,” siger medindehaver af Danefær Cph, Louise Warberg Hækkerup, der har forbedret logistikken i virksomheden:
”Vi har været nødsaget til at allokere ressourcer til at optimere processerne, ligesom vi i efteråret 2016 har investeret i helt ny lagerindretning, der har øget lagerkapacitet,” siger hun.
Senest har virksomheden indgået aftaler med agenter i Storbritannien og Irland.
“Det er også markeder, som umiddelbart matcher vores produktportefølje godt, så vi er spændte på at se, hvad det kan udvikle sig til”, siger hun.