Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

CIFFs showscene genopstår til august

Til sommer vil CIFF igen have en showscene, der tilgodeser nye brands, og som noget nyt kan etablerede mærker også ansøge om at fremvise sin SS18-kollektion.
Til sommer vil CIFF igen have en showscene, der tilgodeser nye brands, og som noget nyt kan etablerede mærker også ansøge om at fremvise sin SS18-kollektion.

Modemessen i Bella Center bød under februars modeuge ikke kun på stande og showrooms – CIFF havde etableret en showscene, hvor Han Kjøbenhavn, Muf10, Tonsure, Martin Asbjørn og VIA Design viste deres AW17-kollektioner. Formålet var at give nye designere mulighed for at præsentere under modeugen.

Som følge af vinterens succes med showscenen har CIFF nu valgt, at showscenen fortsat skal være en del af deres tilbud til nye designere og brands. Denne gang bliver det som noget nyt også muligt for etablerede brands at få adgang til catwalken.

Nye brands vil fortsat blive håndplukket, hvorimod de etablerede brands skal igennem en ansøgningsproces, der netop er åbnet. Ansøgningsfristen er 1. juni 2017, og sker via CIFFs hjemmeside. Et panel bestående af aktører fra modebranchen vil bedømme ansøgningerne og udvælge brands, der kan afholde show i Bella Center til august.

Igen i år vil showet blive produceret af Martin Toxværd, grundlægger af Marble Agency samt direktør og partner hos DANSK Magazine. Lulu Kennedy, grundlægger af Fashion East, fortsætter som kreativ direktør på projektet, og hun har tidligere samarbejdet med CIFF om Crystal Hall-området på messen, der i tråd med scenen støtter op om unge designtalenter.