Facebook Abonnér
18:38
|
20.07.2017
mads nørgaard tal r Foto: Sweatshirts fra Mads Nørgaards samarbejde med Tal R

Ugen i mode

Nyheder fra ind- og udland: Danske popstjerner i sports- og undertøj, COS med dansk PR-bureau og Chanel siger undskyld.

| Kultur | af Karoline Kaae Svendsen

Ambassadørskab:
Popprinsen, Christopher, er ny ambassadør for sports- og livstilsbrandet, Reebok – et samarbejde med hitpotentiale. Christopher kommer i fornemt selskab – Jay Z var den første ikke-sportsmand, der skabte en sko for Reebok, og siden da har 50 Cent, Nelly og Scarlett Johansson også samarbejdet med brandet.

Undertøj:
Fra den ene popstjerne til den anden. Medina (der i øvrigt også har været ansigt for Reebok) har designet en undertøjskollektion sammen med Missay Underwear. Kollektionen blev vist under et catwalkshow med koncert med Medina i denne uge.

Inderst inde:
Medinas undertøj skal kæmpe om kunderne mod et andet nyt, dansk undertøjsbrand: Underwearables. Undertøjet er skabt ud fra en tankegang om at få kvinder til at føle sig godt tilpas helt inderst inde.

Kunst møder mode:
Mads Nørgaards t-shirts og sweatshirts er forvandlet til kunstværker, idet designeren er gået sammen med kunstneren, Tal R, om at skabe en minikollektion. Tal R udstiller fra den 20. maj på Louisiana, og udvalgte værker er printet på tøjet. 

Design x Change:
Som en del af Danish Design Festival afholder Designmuseum Danmark et marked med fokus på bæredygtighed og design. Her kan man få repareret sin ødelagte designerlampe, bytte fejlkøb eller lære, hvordan kunstnere og virksomheder arbejder med genbrugsmaterialer.

PR:
COS har i mange år været repræsenteret hos Karla Otto i London, men nu har det H&M-ejede brand valgt at finde en lokal samarbejdspartner på det danske marked. Og valget er faldet på Patriksson Communication, der har overtaget ansvaret fra 1. maj.

Kostumedesign:
Balmain med Oliver Rousteing i spidsen fik flere tusinde fans til at ligge i kø på gaden for at få fingrene i tøjet fra samarbejdet med H&M og det franske modehus. Et nyt samarbejde er nu annonceret – og ikke et, der bliver tilgængelig for hverken den brede eller smalle offentlighed. Oliver Rousteing skal nemlig designe kostumer til en ballet – nærmere bestemt ’Renaissance’ i Opéra de Paris.

Bagslag:
Chanel oplevede i denne uge bogstavelig talt boomerang-effekten. Luksusbrandet udgiver ofte forskelligt sportsudstyr – alt fra tennisketsjere til surfboards – og nu også boomerangs. Og prisen? Lige omkring de 9.000 kroner. Det er ikke faldet i god jord i Australien, og Chanel har derfor måtte give en offentlig undskyldning, efter at være blevet beskyldt for ville tjene penge på aboriginernes traditionelle jagtredskab.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev