Facebook Abonnér
22:39
|
15.12.2017
Karl-JohanPersson Foto: Karl-Johan Persson, CEO for H&M, løftede i dag sløret for koncernens nye brand, ARKET.

H&M lancerer nyt brand

Verdens anden største retailer tilføjer et helt nyt mærke til porteføljen.

| Udland Viden | af Redaktionen

Allerede tilbage i oktober 2016, da H&Ms ni-måneders rapport udkom, blev der hintet til, at den svenske koncern ville introducere et til to helt nye brands i 2017.

Dengang sagde H&Ms danske landechef, Christel Friis-Mikkelsen til Fashion Forum, at:

”De nye brands lover godt, men vi kan desværre ikke løfte sløret for, om de kommer til det danske marked.”

Her til morgen kom H&Ms tre-måneders rapport for 2017 så, og det første brand er præsenteret: ARKET. Brandet vil både have kvinde-, herre- og børnetøj samt interiør. Den første butik åbner i London i sensommeren i år, og samtidig vil brandet lanceres i 18 lande i Europa. Der er allerede planlagt butiksåbninger i Bruxelles, München – og København. Udvalgte butikker vil også have cafe- og restaurantmiljøer. Arkets prisniveau vil ligge en anelse højere end H&M.

ARKET-butikkerne vil foruden eget brand også føre andre brands, uden for H&M-porteføljen. Det er Ulrika Bernhardtz, der er kreativ direktør og hovedkvarteret er at finde i Södermalm i Stockholm.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev