Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ugen i mode

Nyheder fra ind- og udland: Diversitet hyldes i ny dansk kampagne, og Dries Van Noten fejrede show nummer 100.
Nyheder fra ind- og udland: Diversitet hyldes i ny dansk kampagne, og Dries Van Noten fejrede show nummer 100.

Kampagne: Danske Carmakoma har i denne uge lanceret kampagnen #diversityisbeautiful med den brasilianske plussize-model Fluvia Lacerda i front. Formålet med kampagnen er at hylde kvinders mangfoldighed og at vise, hvor forskellige kvinder ser ud.

Udskiftning: Eccos branding-, produkt- og marketingsdirektør, Andreas Wortmann, er fratrådt sin plads i Eccos direktion og forlader derved virksomheden.

Jubilæum og verdenspremiere: Dries Van Noten kunne onsdag fejre show nummer 100, og det gjorde han med stil. Mandlige og kvindelige modeller, der har støttet og gået show for designeren siden begyndelsen, var på catwalken under Paris’ AW17-modeuge. Også danske Caroline Brasch Nielsen var blandt modellerne, sammen med blandt andre Amber Valletta og Carolyn Murphy.
Det er i denne måned, du kan se Dries, når CPH:DOX i samarbejde med Copenhagen Fashion Week har verdenspremiere på visningen af dokumentaren.

Forsidemodel: Når den første udgave af Vogue Arabia udkommer, er det med Gigi Hadid på forsiden – modellen, som er halv palæstinenser. Saudi Arabiens prinsesse, Deena Aljuhani Abdulaziz, er udnævnt som chefredaktør.

Bestyrelsespost: Natalie Massenet, der grundlagde Net-a-porter i 2000 og siden har solgt sin andel, er nu valgt som ny bestyrelsesformand hos konkurrenten, Farfetch. Hun skal bestride posten sammen med José Neves, der er CEO og grundlægger af Farfetch.com.

Show: H&M viste onsdag sin Studio-kollektion, og tøjet, der blev vist på catwalken i Paris, kunne købes online direkte efter showet, og kollektionen landede i butikker verden over morgenen efter præsentationen. H&M følger derved i fodsporene på Tommy Hilfiger og Burberry, der også har vist see now, buy now-kollektioner denne sæson.

Samarbejde: Den britiske sangerinde, Ellie Goulding, har indgået et samarbejde med Deichmann, og den første fælleskollektion landede i butikkerne 2. marts. Udvalgte journalister, bloggere og kendisser var inviteret til lanceringsfest i London, hvor skoene blev præsenteret under et modeshow.