Hvert år uddeler Detailforum i samarbejde med Berlingske Business erhvervspriser til danske virksomheder, som har gjort sig positivt bemærket i det forgange år inden for detailhandel i Danmark.
 Markberg er nomineret i den nye kategori ”Årets Omnichannel” og er sammen med H&M de eneste virksomheder fra modebranchen, der er med i den samlede pulje.

Detailforums kriterier ved uddeling af pris i ”Årets Omnichannel”, er at den gives til en aktør i detailhandelen, som har gjort sig bemærket i form af særlig strategi eller udformning indenfor omnichannel.

”Det er et stort skulderklap at blive nomineret i kategorien ”Årets Omnichannel” i selskab med så store virksomheder som Bolia og Rema1000. Det viser, at vi selv som en mindre spiller på markedet kan gøre en forskel. Det har selvfølgelig været en stor investering at gå ind i flere strategiske tiltag på samme tid, men når vi kan tredoble bundlinjen i samme periode, er der ingen tvivl om, at det har været det helt rigtige sats,” siger Rune Klemmensen, medejer og direktør af Markberg.

Markberg har satset stort på shop-in-shop området, hvor de på cirka halvandet år er åbnet 10 steder i Skandinavien, i samarbejde med Magasin du Nord og Illums Bolighus. Desuden har Markberg gennem designsamarbejder med flere modebloggere – herunder Christina Dueholm og Marie Jedig – øget kendskabsgraden til brandet og arbejdet målrettet med en kreativ markedsføring.

”Det har været en klar strategi at arbejde med begge områder på samme tid, da der er meget stor synergi – og det har givet pote. Via designsamarbejder har vi trukket forbrugere ud i butikkerne og dermed introduceret flere til Markbergs univers. Samtidig har vi i vores shop-in-shops haft frie tøjler til selv at styre sortimentet på en lang række hylder – og vi har i eksponeringen af vores designsamarbejder kunne sikre, at produkterne kom til salg over hele landet på lanceringsdatoen,” siger Rune Klemmesen om de sidste års satsning.

Markberg har haft en vækst i omsætningen på 71% i det senest afsluttede regnskab.