Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Revolver dag 1: ”Her er det rigtige brand-miks”

Udstillere på Revolver er en solid kombination af garvede branchefolk og nye ansigter. Fælles for dem alle, er fokus på nye kunder, og vigtigheden af synlighed i messelandskabet.
Udstillere på Revolver er en solid kombination af garvede branchefolk og nye ansigter. Fælles for dem alle, er fokus på nye kunder, og vigtigheden af synlighed i messelandskabet.

Day Birger et Mikkelsen, der ikke har været på messe i flere år, er tilbage. Årsagen til fraværet skyldes ifølge kreativ direktør, Marianne Brandi, at man vurderede, at tiden var til en pause. Men brandet har fået nyt designteam, og deres arbejde skal nu vises frem:

”Vi er her for at vise, at vi konstant udvikler os, selvom vi er et 20 år gammelt brand. Vi valgte at trække os fra messerne for nogle år siden, fordi vi blev lidt trætte af det. Men vi fik lyst til at prøve det igen og synes, det er fedt at være tilbage. Det føles lidt som at være tilbage ved begyndelsen,” siger Marianne Brandi, og uddyber, at formålet med messen er at få nye kunder og pleje eksisterende:

”Vi tager ikke ordrer på messen. Vi vil gerne have, at indkøbere kommer til os i vores showroom, for det kan være lidt hektisk på messen. Vi håber at få besøg af dem, vi allerede kender, men også dem, vi har mistet i en periode. Og så håber vi, at vi får besøg af nogle helt nye kunder. Vi er meget åbne, og det skal man være på en messe.”

Graumann er også et brand med mange år på bagen i branchen. Designer og ejer, Hanne Graumann, fortæller, at de ligeså benytter sig af synergien mellem messe og showroom.

”Vi bruger messen som et vindue til at vise vores kollektion, men der er også noget socialt i det. Showrooms er mere alvorlige, og messer er mere uforpligtende. Her på messen er vi på udkig efter nye kunder – gerne flere fra udlandet. Vi oplever, at det er blevet sværere at lave de faste aftaler i dag – indkøbere vil helst ikke låses fast, og er blevet mere uforudsigelige. Det er et skifte, som måske handler om, at folk har fået så meget at vælge imellem,” siger hun.

God stemning og rigtig miks af brands
Det er særligt de udenlandske gæster, der er en prioritet hos Rabens Saloner, fortæller salgschef, Claus Buchardt:

”Vi har aftalt en del møder på forhånd, så vi er fuldt dækket ind alle tre dage, men det er mest de udenlandske, vi har lavet aftaler med på forhånd – vi er ret meget, hvor vi skal være herhjemme. Vi er i fremdrift, og kan bestemt ikke klage. Vi har meget loyale kunder, og har altid en god oplevelse på Revolver.”

For det københavnske jakkebrand, Pack Mack, handler messen om salg, men i høj grad også om synlighed:

”Det vigtigste er, at vi viser, at vi er her og få vores navn vist. Vi fik nogle tyske og engelske kunder sidste år, og vores brand sælges i omkring 100 butikker i Japan. Så vi skal først til at etablere os på det skandinaviske marked nu. Men vi har ikke travlt,” siger stifter af Pack Mack, Trine Rosenkjær, og understreger vigtigheden af at være tilstede lokalt:

”Revolver en rigtig god messe med gode brands, som vi gerne vil associere os med. Det er et sted, som passer godt til vores målgruppe. Ellers bruger vi modeugen til at have det sjovt og netværke. Jeg plejer at sige “kollegaer, ikke konkurrenter”. Jeg bryder mig ikke om snobberi, og det finder man ikke på Revolver. Det skyldes blandt andet teamet bag, som er gode til at ryste os sammen.”

Også Rabens Saloner og Graumann pointerer, at brand-mikset på messen passer godt til deres brands, og at de føler sig godt eksponerede på Revolver. Graumann fortæller også, at de foretrækker Revolver, blandt andet fordi messen er mindre og derfor mere intim.

Nye brands
To brands, der er nye på messen, er Akins Collective og Elaine Hersby. Tvillingeparret, Samuel og Noel Aiweriognene, der er grundlæggerene af Akins Collective, præsenterer deres første, samlede kollektion på Revolver.

”Vi har kun været i gang i halvandet år, og det er vores første rigtige kollektion. Tidligere har vi kun solgt produkter løbende, som eksempelvis hatte. Så det er også vores første gang på messe nogensinde med brandet,” fortæller Samuel Aiweriognene, og uddyber at messen skal skabe synlighed og opmærksomhed:

”Vi er på messe for at føle stemningen herude på Revolver, vise flaget og skabe synlighed med vores tilstedeværelse. Derudover er planen at støde på en masse cool mennesker og netværke.”

Showdebutant, Elaine Hersby, er også til at finde på Revolver-messen, hvilket er hendes første af slagsen.

”Jeg ser messen som en mulighed for at gøre folk opmærksom på brandet og kollektionen. Jeg holder show torsdag under modeugen og er på messe de resterende dage, så mit pressebureau, Agency V, har hjulpet mig med at lave aftaler med internationale indkøbere og presse, som kommer forbi standen og showet. Det er i hvert fald ambitionen og håbet,” fortæller Elaine Hersby.

Også Akins Collective har forberedt sig hjemmefra:

”Vi er selektive i forhold til salgssteder, så vi har forberedt os til messen ved at sætte møder op med butikker, vi gerne vil ligge i, og med dem, der har vist interesse for vores produkter,” siger brødrene.