Facebook Abonnér
11:22
|
24.04.2017
Møde_226

Bliv klogere på reglerne for B2B-reklamation

Dansk Mode & Textil har udarbejde en guide, der blandt andet svarer på, hvornår reklamationen skal ske, og hvad kunden kan kræve.

| Viden | af Melea Wallenius

Dansk Mode & Textils handelsjuridiske afdeling har lavet en oversigt over de forhold, der gør sig gældende i handler mellem to erhvervsdrivende ved reklamation. Det er vigtigt at have styr på, hvilke regler og betingelser, der gælder, hvis der går noget galt, skriver Dansk Mode & Textil på deres hjemmeside.

Advokat i brancheorganisationens handelsjuridiske afdeling Camilla Christensen, fortæller samme sted, at det er en klar fordel, hvis man har styr på sine salgs- og leveringsbetingelser, inden man indleder et samarbejde, og sikrer at disse fremsendes ved aftalens indgåelse. På den måde har man langt bedre styring i tilfælde af tvister, tilføjer hun.

Hvis man vil være stillet bedst muligt har Dansk Mode & Textil en overordnet anbefaling:

”Vi anbefaler, at virksomheder anvender deres egne tilpassede salgs – og leveringsbetingelser. Til at danne grundlag for dem har vi udarbejdet et sæt standardiserede salgs- og leveringsbetingelser, og vi anbefaler vores medlemmer at gennemgå deres egne salgs- og leveringsbetingelser med os for at sikre, at virksomheden er stillet bedst muligt,” lyder det fra Rikke Mynster Johansen, der advokat i Dansk Mode & Textils handelsjuridiske afdeling, på brancheorganisationens hjemmeside.

Læs guiden her og Dansk Mode & Textils standard salgs- og leveringsbetingelser findes her (kræver login).

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev