Facebook Abonnér
02:34
|
25.07.2017
stine goya campaign

Stine Goya åbner endnu en butik

15. december åbner Stine Goya ny flagshipbutik på Østerbro. CEO, Thomas Hertz, fortæller om satsningen på retail.

| Strategi Viden | af Karoline Kaae Svendsen

Stine Goya indfrier nu ambitionen om at åbne flere butikker. Den nye location bliver den tredje i rækken, der i forvejen tæller Gothersgade i København og Volden i Aarhus samt en shop-in-shop i Magasin på Kongens Nytorv. Østerbro-butikken åbner på Østerbrogade 46 den 15. december klokken 16.

”Vi har længe gerne ville åbne en ekstra butik i København – butikken i Gothersgade og i Aarhus er blevet taget godt imod, så da muligheden bød sig og den rette location blev ledig, slog vi til. Vi er meget glade og stolte over den nye indretning – det perfekte showroom for de fremtidige kollektioner,” siger Stine Goya i en pressemeddelelse.

Om valget på Østerbro fortæller CEO, Thomas Hertz, at de især var tiltrukket af kvarteret og udviklingen:

”Den del af Østerbro, hvor butikken er placeret, er særlig, fordi der begynder at ske mere og mere, og flere og flere butikker åbner. Vi får gode naboer, blandt andet GOODS, Søstjernen og Hoff. Østerbro er i en spændende udvikling som følge af alt, der sker i Nordhavn og den kommende metro. Vi har en god fornemmelse af, at det område har potentiale både nu og i fremtiden,” siger han, og fortæller, at de igennem længere tid, og siden de åbnede første butik, har været nysgerrige omkring, om det ville være muligt at åbne flere butikker i København.

”Vi åbnede første butik i 2013 på Gothersgade, fordi vi ville prøve det af. Vi har erkendt, at det fungerer rigtig godt for os at drive butik. Kunderne giver god respons, og det giver os mulighed for at folde universet helt ud – denne gang i samarbejde med blandt andet kunstneren FOS – og samtidig give adgang til hele kollektionen. Det går rigtigt godt med de to første af vores butikker, og de udvikler sig, så vi har fået mod på at fortsætte. Vi har taget det i et stille og roligt tempo, og ventet på at den rette mulighed bød sig,” siger han.

Den direkte kontakt med kunderne er en af de ting, som Thomas Hertz nævner som fordelene ved egne butikker, og fortæller at butiksåbningerne på ingen måde har haft negativ indflydelse på deres wholesale-samarbejder. Med tre butikker i porteføljen er det oplagte spørgsmål, om vi i fremtiden vil se flere Stine Goya-butikker åbne.

”Jeg vil ikke udelukke, at der ikke kommer flere butikker, og vi er ikke afvisende over for nye byer og beliggenheder. Men jeg kan ikke sige præcis, hvor og hvornår det sker. Det afhænger af, om de rigtige lokaler bliver tilgængelige, og hvilke byer og lande, der viser potentiale,” siger Thomas Hertz afslutningsvist.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev