Facebook Abonnér
08:59
|
23.05.2017
miinto_konrad2 Foto: miinto

Bestseller-ejer investerer i Miinto

Anders Holch Povlsen investerer et trecifret millionbeløb i den 7 år gamle mode/tech virksomhed

| Strategi | af Redaktionen

Miinto, der i dag fungerer som en platform, der forbinder over 1.000 fysiske butikker med en fælles onlineløsning, har fået en betragtelig kapitalindsprøjtning, det fremgår af en pressemeddelelse sendt ud sent fredag eftermiddag.

Samarbejdet mellem Anders Holch Povlsen og Miinto skal både sætte fart på væksten, men også skabe mere synlighed hos forbrugerne. Ifølge pressemeddelelsen har Miinto det seneste år haft et øget fokus på systemteknologi og markedsføring og har mere end fordoblet antallet af ansatte i både tech- og marketingafdelingen. En stor andel af investeringen er allerede øremærket de to teams.

Platformen skal nu i et hastigere tempo optimeres, så den i større grad imødekommer forbrugernes ønsker og krav og så skal kendskabet til Miintos koncept øges betragteligt i både Danmark, Sverige, Norge og Holland, hvor virksomheden matcher forbrugere med lokale butikker online.

CEO for Miinto Konrad A. Kierklo kommenterer:

”Investeringen fra Anders Holch Povlsen giver os muligheden for i endnu højere grad, at gøre forbrugerne opmærksomme på vores brand og vores koncept, der bygger på at shoppe lokalt online. Det kræver, at vi løfter i flok, og med denne investering kan vi nu i endnu højere grad give forbrugerne et alternativt til at shoppe i udenlandske webshops.”

Anders Holch Povlsen, der blev nævnt i medierne tidligere i dag, da han også har investeret i en tysk webshop for møbler og boligindretning, har ikke kommenteret på Miinto-investeringen i pressemeddelelsen.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev