Facebook Abonnér
06:17
|
24.05.2017
coop_jackpot Foto: Jackpot.

Coop vil erobre markedet for basistøj

Vi kommer til at se meget mere tøj, der kan konkurrere med high street-kæder, i Coops supermarkedskæder, fortæller gruppechef for textil, Lennart Bernhoft.

| Strategi | af Marlene Toldbod

Coop, der ejer kæderne Fakta, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli Brugsen, Irma samt Coop.dk, har planer om at sætte sig på en større markedsandel, når det kommer til salg af tøj. Dagligvaregiganten er klar til at udfordre modebranchen på både pris og kvalitet. Salgskanalerne bliver udvidet og sortimentet større.

Jackpot og Cottonfield, der indtil nu kun er blevet solgt i Kvickly, skal fremover også forhandles i de største SuperBrugsen-butikker, ligesom deres kollektioner vil kunne købes online. Det fortæller Coops gruppechef for textil, Lennart Bernhoft.

”Jackpot & Cottonfield har været en fast del af sortimentet i vores 79 Kvickly varehuse siden januar 2014. Begge varemærker er blevet modtaget rigtigt godt af vores kunder og har bidraget til, at kunderne har løftet deres opfattelse af Kvicklys nonfood-sortiment. Det har for begge varemærker handlet om at bevise, at det er legitimt at handle tøj i supermarkeder,” siger han.

Men Coop stopper ikke der. Fra foråret 2017 introducerer koncernen deres egen tøjlinje med navnet ”Coop”. Det nye mærke skal komplimentere Jackpot, Cottonfield og børnetøjsmærket Friends.

”Vores eget corporate brand, Coop, vokser dagligt i danskernes bevidsthed og dette har vi besluttet at drage nytte af. Vi arbejder kontinuerligt på at højne vores produkters niveau, men samtidig sikre kvalitetstøj til demokratiske priser til glæde for vores kunder og medlemmer,” forklarer Lennart Bernhoft og pointerer afslutningsvis:

”Vores ansvarlighedsstrategi i Coop betyder, at vores produkter er clearet for skadelige kemikalier og uansvarlig leverandørstyring. Vores renommé på eksempelvis vores børnetøjsmærke, Friends, er højt. H&M-målgruppen handler allerede vores tøj og i fremtiden forventer vi at tage en øget andel af basis tøjmarkedet i Danmark.”

Læs også: Dagligvarebranchen vil ind på high-street marked

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev