Facebook Abonnér
11:25
|
24.04.2017
mr porter_174

Mr. Porter forbinder TV og e-handel med ny app

Det nyeste tiltag inden for omnichannel hos online-giganten, Mr. Porter, er lanceringen af en app, hvor forbrugerne kan købe varer direkte fra deres Apple TV.

| Strategi Udland | af Karoline Kaae Svendsen

Mr. Porter har netop annonceret på deres hjemmeside, at de lancerer en app, hvor forbrugerne kan shoppe direkte fra deres Apple TV.

Onlineportalen udbreder derved sin online tilstedeværelse og tilbyder kunder en ny slags shoppeoplevelse inden for luksuskategorien ved at kombinere TV og e-handel.

Med app’en får forbrugerne adgang til Mr. Porters ugentlige, digitale magasin, The Journal, hvorfra de kan købe de viste produkter. Derudover har app’en eksklusivt indhold i form af behind-the-scenes-videoer og moderelaterede tutorials – hvilket også er indhold, der er til at købe via app’en. Før forbrugerne foretager et køb kan de også se produktet 3D.

Om det nye tiltag udtaler Brand and Content Director for Mr. Porter, Jeremy Langmead, i en pressemeddelelse:

“Kunderne har altid haft muligheden for at shoppe direkte fra videoerne og de digitale sider i The Journal. Men nu har de også mulighed for at koble deres shoppingoplevelse sammen med den fornøjelse, det er at se videoer og kortfilm i Apple TVs netværk af innovative kanaler.”

Lanceringen er et resultat af Mr. Porters arbejde med omnichannel-løsninger, og CEO for Yoox Net-A-Porter Group, Federico Marchetti, siger i samme pressemeddelelse, at de er stolte af at være først med kombinationen af TV og e-handel:

“I vores stræben efter at skabe nye, innovative omnichannel-oplevelser ved at kombinere TV og e-handel, kan vi ikke være mere stolte af Mr. Porter-teamet, fordi visionen om at shoppe luksus via Apple TV er nu en realitet. Vi er glade for, at Mr. Porter er blandt de første til at give luksuskunderne en smart, ny made at shoppe på.”

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev