Facebook Abonnér
09:10
|
24.01.2017
Opel-underbuks

Telegrammet: Ugen i mode

Kom til foredrag med dansk designer i dag, tv-vært designer slips og fransk modehus sætter spørgsmålstegn ved forbrugernes relation til de sociale medier.

| Kultur | af Redaktionen

Start weekenden ud med et foredrag om emnet ”Muser, mode og Gerda Wegener” i dag, hvor Mark Kenly Domino Tan indtager talerstolen hos auktionshuset, Bruun Rasmussen, i Bredgade.

H&M folder efterårskollektionen ud og hylder kvinders diversitet i en ny kampagnefilm, hvor danske Pernille Teisbæk er i fint selskab med ikoner som blandt andre Lauren Hutton, Pum Lefebure, Fatima Pinto og Jillian Hervey fra Lion Babe, der også lægger stemme til filmens temasang.

Det er blevet påpeget mange gange af flere medier, at Kronprinsesse Mary har rigtig god stil. Og nu bliver det slået fast endnu engang – Vanity Fair har placeret hende på deres Hall of Fame, som manifesterer god stil med en permanent placering. Her bliver hun fremhævet i en mørkeblå kjole af Jesper Høvring. Tilmed figurerer kronprinsessen på Vanity Fairs internationale ’Best Dressed’ liste, hvor hun får selskab af sin mand, Kronprins Frederik, der også er på listen over bedst klædte mænd.

I sidste uge åbnede den tyske discountkæde, Lidl, en pop-up-tøj-butik i Hamborgs eksklusive shoppedistrikt, Neuer Wall. Pop-up-butikken fører supermarkedets eget brand, Esmara, og er naboer til de store modehuse som Burberry, Gucci og Chanel. Butikken har åbent til og med i morgen.

Tv- og radioværten, Esben Bjerre, udvider sit CV og har i samarbejde med AN IVY designet en kollektion af slips, der hylder de klassiske traditioner for herrebeklædning. Designarbejdet blev lanceret i Consil på Frederiksberg i går og bliver lanceret i dag på S.T. VALENTION i Aarhus og online.

En undersøgelse, der viser, at testosteronniveauet er dalende blandt danske mænd, fik bilmærket Opel til at lancere en undertøjskollektion til mænd. Undertøjet har til formål at booste mænds manddom, som bliver sat på prøve, når manden køber en stationcar, lyder det fra Opel.

Det franske modehus, Kenzo, har netop lanceret modefilmen, The Realest Real. Filmen, der er instrueret af amerikanske Carrie Brownstein, stiller spørgsmålstegn ved forbrugerenes relation til de sociale medier med udgangspunkt i en ung kvinde, der spilles af Laura Harrier. Alt imens hendes drømme bliver til et mareridt, præsenteres forskellige look fra Kenzos AW16-kollektion.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev