Gonzo Media, som arbejder med cross-platform influencer marketing, har pr. 1. august ansat Sara Rosa Oppermann som strategisk direktør.

Sara Rosa Oppermann er uddannet fra Reklamelinjen og har arbejdet i kommunikationsbranchen de seneste 10 år, blandt andet hos diverse mediehuse, Hill+Knowlton Strategies og Noise PR, hvor hun har arbejdet tæt sammen med en række modevirksomheder.

Den nye strategiske direktør ser med fordel mange aspekter fra modebranchen, som hun kan anvende i sit nye job.

”Det handler om adfærd, forstået på den måde, at man skal nå ud til mennesker og ramme en målgruppe ved hjælp af kreative værktøjer. Generelt er kommunikationsbranchen udfordret fordi målgrupper bliver sværere at ramme og imponere som et produkt af, at de unges medieforbrug har ændret sig drastisk,” forklarer Sara Rosa Oppermann og tilføjer om sit nye job:

”Gonzo Media er et innovativt og fremadstormende bureau, og jeg er meget stolt af at være en del af så dygtigt et team. Jeg glæder mig især til at skabe effektive kampagner samt til at dykke ned i en masse spændende data.”

Sara Rosa Oppermans rolle i Gonzo Media er, ifølge administrerende direktør hos Gonzo Media, Martin Wiinholt, først fremmest udvikling af kreative ideer og koncepter, der udnytter de platforme, som Gonzo Media arbejder på, og som er værdiskabende for kunderne.

“Saras store erfaring med markedsføring og kommunikation for en lang række internationale brands er en styrke, da de fleste af vores kunder er multinationale brands, som kræver en yderst struktureret tilgang og et udfordrende kreativt mindset,” fortæller Martin Wiinholt.

Tidligere på året kunne vi berette, at Gonzo Media ansatte Mads Vanggard som brand direktør.