Facebook Abonnér
14:31
|
25.05.2018
reyrey

”Kvinder har kun brug for 8 slags sko”

Rey Abadi satte sig for at finde ud af, hvilke sko kvinder kan nøjes med for at have en optimal skogarderobe. Resultat er et nyt, eksklusivt skomærke, ReyRey.

| Strategi Viden | af Karoline Kaae Svendsen

Under den danske modeuge til august lancerer Rey Abadi sit nye skomærke, ReyRey. Baggrunden for skomærket bygger på en analyse, foretaget af ejeren selv. Formålet med analysen var at afdække, præcis hvilke typer sko kvinder har brug for, for at have en fuldendt skosamling. Resultatet grundlagde konceptet for det nye brand.

”Jeg foretog først en desk research og kortlagde, hvilke sko der findes på markedet, og hvordan de anvendes. Derefter interviewede jeg en række kvinder og spurgte om, hvilke sko de bruger mest. Tendensen viste sig at være otte forskellige skokategorier, hvilket er blev til grundelementerne i ReyRey,” siger Rey Abadi.

ReyRey vil to gange årligt udkomme med en kollektion bestående af sko inden for de otte kategorier: pumps, brogues, wedges, støvler, slippers, stiletter, sandaler og den ottende kategori er, ifølge Rey Abadi, en joker.

”Hver sæson vil jeg justere de otte skos design, farver, materialer og hælhøjder eksempelvis. Men jeg designer kun inden for de otte kategorier, hvilket skal gøre mine kollektioner brugbare og langtidsholdbare. I den kommende kollektion anvender jeg blandt andet vintage-denim, som er en del af den bæredygtige tankegang om at genanvende materialer,” siger hun og fortsætter:

”Jeg har valgt at få produceret skoene i Italien, da Italien har høje standarder i forhold til bæredygtig produktion. Skoene er derudover lavet af udelukkende italienske, certificerede materialer og hos certificerede producenter. Jeg besøger selv fabrikkerne, taler med medarbejderne og sikrer mig, at producenterne lever op til både mine og certifikaternes krav.”

Materialerne til ReyRey-skoene har stemplet Vero Cuio, som indikerer ægte læder fra Italien. De er derudover ICEC(T)-certificeret, hvilket indebærer en transparent i forhold til forsyningskæden, herunder viden om de lande, hvor læderet kommer fra, samt viden om slagtning og avlsgårde.

Derudover er producenterne ICEC-certificeret ud fra tre bæredygtighedskategorier: miljø, etik og sociale aspekter samt produkt og økonomi.

På messe for første gang
Selvom ReyRey ikke officielt er lanceret, er de første ordrer i hus. Den første kollektion fra ReyRey fås fra næste sæson i Danmark, USA, Dubai og Ibiza.

”I forbindelse med min research i januar og februar var jeg i USA, hvor jeg pitchede min idé for en række butikker, der senere er gået med til at sælge skoene. De aftaler, jeg indtil videre har på det danske marked, er kommet i hus på eget initiativ, hvor jeg har kontaktet og været i dialog med for eksempel Jesper Høvring. I Dubai og Ibiza er mine aftaler kommet i hus, fordi butikker og andre forhandlere har opdaget ReyRey via sociale medier og derefter kontaktet mig. Så det er en blanding af, at jeg har kontaktet butikker, og at de har kontaktet mig,” siger Rey Abadi.

Officielt lanceres ReyRey under den danske modeuge til august, hvor indkøbere og andre interesserede kan møde brandet på CIFF. Forud for messen har der været en lang forberedelsesproces – varer der skal produceres færdig og sendes til Danmark inden august, en hjemmeside der skal op og køre, en stand der skal gøres klar og invitationer, der skal sendes ud.

”Jeg har booket en masse aftaler med indkøbere og bloggere. Derudover har jeg udsendt invitationer til personer, jeg mener, vil passe godt til mit brand. I stedet for at invitere bredt, jeg har researchet på, hvilke butikker, bloggere og sælgere, der vil matche med mit brand,” siger Rey Abadi slutteligt.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev
string(7) "test123"