Det nye Aller-magasin Dossier bliver en del af ELLE-universet, og skal være et gratismagasin i tabloidformat, der er målrettet karrierebevidste og entreprenante mænd, lyder det i en pressemeddelelse fra Aller.

Det er kendte profiler, der skal være med til at søsætte Dossier – Kasper Steenbach bliver chefredaktør og Mads Emil Grove Møller bliver moderedaktør.

“Jeg er ikke i tvivl om, at printmagasinet stadig har en masse at byde på i det samlede mediebillede – æstetik, holdbarhed og perspektiv. Det kan dog udfoldes på mange måder, og jeg kan godt lide ELLEs ambition om, at vi ikke bare vil lave et magasin, der ligner dem, der allerede er på markedet,” udtaler Kasper Steenbach.

“I udviklingen af Dossier har vi gentænkt format, distributionsmodel og det redaktionelle snit i forhold til både nuværende og tidligere mandemagasiner på det danske marked. Med tabloidformatet får vi en ’look and feel’-oplevelse, der har paralleller til avisernes weekendtillæg – bare mere lækkert – mens distributionsmodellen sikrer, at vi når en stor målgruppe,” forklarer Cecilie Ingdal, chefredaktør på ELLE.

ELLE planlægger, at Dossier skal udkomme to gange om året i et oplag på minimum 50.000 stk. Magasinet kommer første gang i løbet af efteråret og bliver distribueret i sampak med ELLE samt på strategisk udvalgte steder, hvor målgruppen befinder sig. Herunder har blandt andet Københavns Lufthavne valgt at aftage et stort antal af det nye magasin.

“Dossier skriver til danske mænd, der interesserer sig for karriere. Det er typisk mænd, der rejser meget, og en målgruppe, vi har særligt fokus på i vores arbejde med at optimere rejseoplevelsen. Dossier er lufthavnens foræring til den rejsende mand – kvalitetslæsestof til pausen i en travl hverdag på farten og inspiration til livet på vej ud i verden,” siger Peter Krogsgaard, CCO i Københavns Lufthavne A/S.