Selvom CIFF er dansk forankret, så er det en af messens fornemmeste opgaver at gøre sig internationalt bemærket – både for platformens egen skyld og for de mange brands, der hver sæson deltager under modeugen.

“Hos CIFF har vi en meget stærk vision om hele tiden at rykke os kreativt og være med til at gøre København til et internationalt mode hot-spot. For at opnå dette, er det vigtigt at samarbejde med nogle af de mest innovative og inspirerende profiler i både ind- og udland. Det er hver sæson med til at udvide vores internationale netværk og øge opmærksomheden på CIFF-brandet,” siger Mads Emil Grove Møller og fortsætter:

”Alle vores samarbejder og projekter er med til at åbne en masse spændende døre for hele CIFF-platformen. Det kan siges meget kort: jo mere interessant og positiv larm vi laver i andedammen, jo mere bliver vi hørt i udlandet, og det er alt sammen med til at højne interessen og tiltrække de rigtige mennesker til CIFF, København og vores modeuger.”

Derfor har CIFF teamet op med en af Englands dygtigste talentspejdere til august-modeugen. Det er Lulu Kennedy, der i over et årti har været med til at bane vejen for nogle af de bedste internationale designere med hendes not-for-profit-organisation, Fashion East. Hvert år sørger de for, at tre herre- og tre dametøjsdesignere får chancen for at deltage i den londonske modeuge med hjælp til showproduktion og vejledning fra mentorer fra Fashion East.

Ud over at være grundlægger af Fashion East, er Lulu Kennedy redaktør på LOVE Magazine, og var en af drivkrafterne bag MAN da den britiske herremodeuge blev etableret. I 2012 modtog hun den royale britiske orden MBE for hendes arbejde med mode.

På CIFF skal Lulu Kennedy kuratere et område i Crystal Hall, så vel som på RAVEN, med hendes personlige udvalg af herre- og damedesignere.