Det er The British Fashion Council (BFC) med Caroline Rush i spidsen, der sammen med Net-a-Porter grundlægger Natalie Massenet og Swarovski-arving Nadja Swarovski står bag den kommende The Fashion Award, som første gang løber af stablen den 5. december i år.

Tidligere har London huset British Fashion Award, og det er den prisuddeling, som nu har fået en seriøs opgradering, og altså skal favne bredere ved at hylde både den kreative og forretningsmæssige side af branchen. Aftenen kommer til at finde sted på den ikoniske location Royal Albert Hall, og det nye venue åbner også op for mere publikumsplads, og her har de tre kvinder bestemt, at 1.000 ud af de 3.000 billetter skal sættes til salg til offentligheden.

LÆS OGSÅ: “Apple træder ind i modeverdenen”

”Selvfølgelig ser vi stadig på begivenheden som en fejring af britisk mode, men den kommer bestemt også til at have en globalt udsyn, og fejre internationale talenter. Vi holder den for modeindustrien og på vegne af industrien,” siger Natalie Massenet til BoF.

Ligeledes har begivenheden et velgørende element i sig, og der er ambitioner om at indsamle 10 mio. pund over de næste 10 år, som skal gå til økonomisk hjælp til kommende talenter i den britiske modebranche igennem BFCs fond, Education Foundation.

Billetsalget går i gang på tirsdag den 3. maj, og du kan læse mere om det her.