Telegrammet: Ugen i mode
Kylie Jenner har endnu større læber end hun plejer, Naomi Campell fejrer jubilæum og så starter Saint Laurent på frisk.Med Anthony Vaccarello ved Saint Laurent-roret som kreativ direktør har modehuset taget en drastisk digital beslutning: De har slettet alle billeder på deres Instagram-konto, og efterladt de over 400.000 følgere med, ja ingenting… eftersigende skulle ’Yves’ også være på vej tilbage til Saint Laurent-navnet.
Taschen er på vej med et nyt samlereksempler, der indfanger skønheden, ansigtet, kroppen – Naomi Campell. Hun fejrer lige nu 30 år i modebranchen, og coffee table bogen er en samling af billeder, der strækker sig over 80’er, 90’er og 00’erne og inkluderer også Campells unge år i London.
I denne uge havde EXHIBITIONISM – Rolling Stones’ første internationale udstilling – premiere på Saatchi Gallery i London. Udstillingen løber indtil 4. september 2016, hvorefter den tager på en verdensomspændende tur over de næste fire år. Som udstillingens officielle tøjsponsor er Tommy Hilfiger med hele vejen. Hilfiger Denim bidrager nemlig med en limited edition capsule collection bestående af T-shirts med grafisk print og specialfremstillede rock-and-roll jakker.
Selv om det lyder utrolig, især når man har Kim Kardashian som en af sine bedste kunder, så er det først i denne uge, at Balmain har åbnet sin en flagshipbutik i USA, nærmere betegnet i Soho i New York.
Og apropos Keeping Up with The Kardashians, så er yngste medlem af familien, Kylie Jenner, på forsiden af amerikanske Paper Mags apriludgave, der er dedikeret til ungdommen og fremtidens ledere inden for mode, musik, kunst og underholdning. Man kunne, uden at være helt galt på den, godt få associationer til en Play Mobil-figur parret med en Barbie. Men se selv her.