Masseåbning: DAY et med 47 nye butikker i Sverige
Med kun tre år på bagen, har Day Birger et Mikkelsens yngste brand, DAY et, taget store skridt. Ifølge CEO Peter Henriksen er efterspørgslen stor, og flere udvidede samarbejder på vej.Day Birger et Mikkelsens accessorymærke, DAY et, åbner hele 47 nye butikker i Sverige efter en nyligt indgået aftale med stormagasinet Åhléns, hvor brandet er en del af stormagasinets accessory-afdeling.
”Lad mig sige det sådan: Det er første gang at jeg har skulle skrive under på 47 butiksåbninger på en gang,” lyder der fra Peter Henriksen, der fortæller, at yngste medlem af Day Birger et Mikkelsen-familien, DAY et, performer rigtig godt.
”Jeg har netop talt med Manor i Schweiz, som også gerne vil tilføje flere butikker til deres stormagasiner,” fortæller Peter, og uddyber, hvorfor han tror, at produkterne er så populære:
”De er tilpas fashion, de har en praktisk funktion, uden at gå på kompromis med designet og så skal man ikke forklejne, at de har en god pris. Dertil kommer, at de også taler til specialhandlen, for eksempel taskebutikker, fordi det er en rendyrket accessorymærke.”
LÆS OGSÅ:”Day åbner butik nummer to i Københavns Lufthavn
Men det kræver ekstra hænder at åbne så mange butikker på en gang. Derfor bliver der ansat tre nye medarbejdere med tilknytning til Day Birger et Mikkelsens retail- og salgskontor i Sverige.
”Det er en stor forpligtelse at få alle de butikker til at fungere, og den største udfordring er supply chain. Det kræver, at vi isolerer tre nye ansatte, der udelukkende skal være med til at sørge for, at de nye afdelinger kører optimalt,” fortæller Peter Henriksen.
De første 10 butikker åbner her i april, og de resterende 37 henover sommeren, frem til august. DAY et bliver også solgt i Liberty og John Lewis i UK, Manor i Schweiz, og P&C i Tyskland.
LÆS OGSÅ: “Storstilet flytning skal styrke Day Birger et Mikkelsens udvikling”