Facebook Abonnér
21:26
|
29.04.2017
Bruuns Bazaar

Bruuns Bazaar opkøbt

Hanssen Brands A/S, der er storaktionær i IC Group, har købt Bruuns Bazaar og BZR, og overtager foretagendet per dags dato.

| Viden | af Marlene Toldbod

Bruuns Bazaar og BZR hører fra i dag hjemme i familieejede Hanssen Brands A/S.
“Bruuns Bazaar er et skandinavisk ikon på den internationale modescene – en dygtig repræsentant for den stilrene og klassiske nordiske design-dna. På unik og elegant vis har de i over 20 år formået at forene designtraditioner med tidens tendenser. Det vil være forkert, hvis ikke mærket skulle overleve,” forklarer Søren Hanssen, CEO i Hanssen Brands A/S.

Det er vigtigt for Søren Hanssen at understrege, at dette køb netop handler om at skabe et solidt fundament for Bruuns Bazaar – så mærket på sigt kan udvikle sig yderligere.

“Vores ambition er at udvælge de helt rigtige samarbejdspartnere, der formår at drive Bruuns Bazaar og BZR videre med respekt for både det, som kunderne forventer af kvalitet og udtryk og den ånd, som Bjørn og Teis Bruun har skabt.”

Hanssen Brands A/S er del af den vejlensiske Hanssen-koncern, som blandt andet er storaktionær i IC Group. Hanssen Brands A/S har tidligere været medejer af Louis Poulsen og ejer i forvejen en række mærker inden for beklædning, børnetøj, indretning og briller, der bliver drevet på licens – eksempelvis REDGREEN.

“Vi er meget tilfredse med købet, da Bruuns Bazaar som brand passer rigtig godt ind i vores langsigtede vækststrategi. Vi vil opbygge en portefølje af internationale brands, hvor der er mulighed for at skabe synergi på tværs af segmenter og distribution. Vi har altid arbejdet ud fra devisen om, at ‘hvad der er værd at gøre, er værd at gøre godt’ – og sådan vil vi arbejde med Bruuns Bazaar,” forsikrer Søren Hanssen.

Fashion Forum har talt med Bjørn Bruun, der ikke ønsker at udtale sig. Hvorvidt Bruuns Bazaar fortsætter som hidtil, vides endnu ikke.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev