Det strategiske partnerskab mellem de to skal vise vejen for fremtidens onlineshopping. Yoox Net-A-Porter Group ønsker at være endnu mere forbrugerorienteret og favne de omnichannel-muligheder, som skal gøre det nemmere at servicere deres high-end kunder og luksusbrandpartnere. Det skal IBM levere de tekniske værktøjer og løsninger til.

Det Yoox Net-A-Porter Group blandt ønsker er at udvikle én samlet platform for alle deres multi- og monobrand webshop, for at sikre et solidt og pålideligt fundament for deres forhandlere, og understøtte den millionforretning de har. Ligeledes sikre sig, at de har den nødvendige teknologi in house, således de kan trække på forbrugerdata og analyser og dermed hele tiden optimere deres arbejde med sociale medier, app-udvikling, brands og den personlige shopping oplevelse.

Yoox Net-A-Porter Group har oprettet en tænketank, Fashion & Luxury Innovation Commitee, hvor alle husets brandpartnere skal bidrage med ideer og input, som skal sikre en konstant udvikling i deres ecommerce-løsninger. Ligeledes vil Yoox Net-A-Porter Group tilslutte sig IBMs Costumer Advisory Council, et forum for IT-ekspertens kunder, med konstant feedback, er med til at forfine fremtidige produkter og teknik.

Yoox Net-A-Porter Group vil også implementere IBMs Order Management System, der skal lette opgaver som lager, logistisk og dag-til-dag leveringer imellem deres mange forhandlere, og i sidste ende garantere, at alle kunder har en luksusoplevelse, når de shopper i en af Yoox Net-A-Porter Group mange luksuswebshops.

Læs mere om det nye samarbejde her.