Flere kunder, flere brands og flere butikker. Disse tre parametre har medvirket til en fortsat vækst hos Miinto – den danskbaserede nethandelsplatform, der opererer i Danmark, Norge, Sverige og Holland. Miintos forretningskoncept bygger på at stille en ekstra salgskanal til rådighed for butikker og butikskæder, der ofte ikke selv har kapacitet til at drive en webshop.

Omsætningen for Miintos samlede salg af tøj i 2015 løber op i 337,5 mio. kroner. Det svarer til en stigning på 16 pct. fra 2014, hvor omsætningen af tøj lå på 290 mio. kroner.

”Vi oplever en stigende interesse for vores koncept fra både samarbejdspartnere og kunder.Vi har brugt 2015 på at bevise konceptets rentabilitet, hvilket har været vigtigt for os i et marked, der også er præget af skarp konkurrence fra store udenlandske spillere.  Vi har ansat erfarne folk, der skal være med til at professionalisere forretningen og løfte væksten yderligere,” siger Konrad Kierklo, administrerende direktør og co-founder af Miinto, som for nylig kom på Forbes liste over 30 talenter under 30. Han uddyber også planerne for fremtiden:

LÆS OGSÅ: “Danske iværksættere på Forbes’ præstigefulde liste”

”Vi ser blandt andet et stort potentiale for vækst især i Sverige. Derudover kigger vi også på muligheden for at bevæge os ind på nye markeder, som en del af vores vækststrategi. Et fokusområde i 2016 er at fordoble antallet af butikker på Miinto for at gøre udvalget endnu mere spændende for forbrugerne, og dermed øge vores markedsandel,” fortæller Konrad Kierklo.