Det er ikke kun de danske tøjmærker, der efter Copenhagen Fashion Week har fået flotte ord med på vejen fra de internationale medier.

”The Most Deliciously Debauched Jewelry We’ve Ever Seen—From a Danish Designer You Need to Know” – sådan lyder meldingen i Vogue.coms anmeldelse, efter de i sidste uge mødte Vibe Harsløf på The Jewellery Room i Nikolajkirken. Med sådan en overskrift behøver man nærmest ikke læse mere, før man får lyst til at se nærmere på VibeHarsloef.dk. eller hos en af de internationale forhandlere, der også fører Vibes smykker – franske Colette og amerikanske Need Supply Co.

Fashion Forum snakkede med Vibe Harsløf for at høre, hvordan det går til, at man havner på forsiden af Vogue.com med så vild en anmeldelse:

”Kristin (Anderson, red.) kom hen til mig på The Jewellery Room, og først efter at jeg havde vist hende lidt af mine smykker, præsenterede hun sig, og sagde at hun allerede kendte mine smykker og var a huge fan. Få dage efter kunne jeg så læse hendes anmeldelse. Jeg er virkelig beæret.”

Adspurgt om hun allerede nu kan mærke effekten af anmeldelsen, svarer Vibe:

”Der har ikke været mærkbart mere trafik på mit website, men jeg oplever en større interesse fra pressen. Jeg er overbevist om, at det kommer til at øge kendskabet til mit brand i det hele taget, så jeg håber, at det før eller siden kommer til at kunne mærkes på salget”.

Vibe Harsløf var blandt de 24 smykkemærker, der under Copenhagen Fashion Week i sidste uge, udstillede på The Jewellery Room.