Forud for messestarten i onsdags snakkede Fashion Forum med debutanten Kasper Eis, der var på Revolver med sit nystartede mærke, AMOV. Her fortæller Kasper Eis om AMOV stod distancen og fik fanget indkøbernes opmærksom.

Hvordan gik AMOVs første messe?
Som lille nyt og ukendt mærke lå vores udfordring i at fange trafikken ude fra gangen. Til gengæld oplevede vi en super konvertering på dem, der er kom ind på standen. Langt de fleste dialoger har ledt til et efterfølgende salgsmøde, så på den front er det gået langt bedre end forventet. Vi kunne også mærke en begyndende effekt af den presseomtale, som lå forud for messen. Flere indkøbere kendte historien om brandet, inden de kom.

Vi fik talt med nogle af de kunder, som vi kendte i forvejen – og har ligeledes mødt en del nye, primært fra Danmark, men også Tyskland meldte sig på banen. Vi har også oplevet et langt større fokus på bæredygtighed til modeugen end tidligere. Der er politisk medvind, så vi er sikre på, at AMOV går gode år i møde.

Hvad var oplevelsen af Revolver som messe?
Der var startvanskeligheder med hensyn til at få IKEA-modellen til at fungere om onsdagen. Men messen skal have ros for, at den fungerede rigtigt fint både torsdag og fredag. Jeg vil dog stadig mene, at Revolver med fordel kunne tage en tur i IKEA for lidt yderligere inspiration. Vi oplevede eksempelvis kunder, der ikke havde opfanget, at der foregik noget i DGI-byen, og havde ledt efter den ikke-eksisterende grønne hal i Øksnehallen.

Men når det er sagt, så har Revolver med succes fået koblet messerne og standene i DGI-byen sammen. Messe-stemningen er mere optimal i Øksnehallen, der er mere summen og liv i et stort fælles lokale, men sådan vil der altid være fordele og ulemper. Revolver har løst det tilfredsstillende til at starte med, nu er spørgsmålet bare, om det kan gøres endnu bedre frem mod august.

Skal i på messe igen?
Ja, vi forventer at være tilbage i august. Inden da skal vi arbejde intensivt på den forbrugerrettede markedsføring – og selvfølgelig fortsætte dialogen med alle de kunder, vi har mødt før og under messen. Det tager tid at bygge et brand, så nu skal vi bare ud og drikke en masse kaffe med dem vi har mødt – og fortælle om bæredygtighed, genbrug og alt det vi ellers står for. Det er en agenda, der er ikke er til at komme udenom.

LÆS OGSÅ: “Kasper Eis: Jeg har strøget tøj hele weekenden”