Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge, Navne

Branding-geni kommer på CIFF

Du kan opleve en af verdens allermest innovative denimmænd, når Global Brand Director for G-Star Raw, Shubhankar Ray, lægger vejen forbi CIFF i dag kl. 15 for at tale jeans og inspiration.
Du kan opleve en af verdens allermest innovative denimmænd, når Global Brand Director for G-Star Raw, Shubhankar Ray, lægger vejen forbi CIFF i dag kl. 15 for at tale jeans og inspiration.

Shubhankar Ray er egentlig uddannet kemiker fra Manchester University i 1989, og startede sin karriere som videnskabsmand. Men han forlod laboratoriet tidligt for at arbejde for Levi’s, og har tilbragt de sidste 25 år med at rebrande adskillige globale mode- og livsstilsmærker såsom Camper, Caterpillar, Stride og Travel Fox, når han ikke var tilknyttet projekter hos Sony, FN og Prins Charles’ velgørende organisationer.

Hans arbejde favner bredt – internationale reklamekampagner, kortfilm, magasiner, galleri-installationer, musik, webshopsystemer. Ray er mest kendt for sin innovative tilgang til globale kampagner, og det image han skabte for Caterpillar i 1990’erne, Camper i 00’erne, og det arbejde han siden 2006 har været en del af som Global Brand Director for G-Star Raw.

Her har han blandet andet slået sig sammen med den ikoniske filmfotograf Anton Corbijn, Dennis Hopper, Benicio Del Toro, Liv Tyler, Kasabian & Pharrell Williams – bare for at nævne nogle få. Han var hjernen bag verdens første denim, der er lavet af plastik genbrugt fra havene, og for G-Star har han udarbejdet ideer som at åbne et pladeselskab, et pop-up galleri, infotainment modeshows. Han er virkelig rebrandingens mester, så gør dig selv den tjeneste og kom forbi C4 i Future Classic-området kl. 15 og lad dig inspirere.