”Stemningen var rigtig god,” lyder det fra partner i Bibi Chemnitz, David Røgild.

”Vi tog dertil som en frontløber til Paris, hvor vi har eget showroom, som vi faktisk har stillet op i nat. I Berlin var der fokus på herrekollektionen, men når vi senere lander i København, er det med hele kollektionen,” fortæller David og fortsætter:

”Det er første gang, vi er på SEEK, og det har levet op til forventningerne. Messen har gode brands – en del skandinaviske, men også udenlandske. Det er en god kvalitetsklasse, og størrelsesmæssigt minder den om Revolver.”

Også hos strikspecialisterne Andersen-Andersen nikker de genkendende til den gode stemning, og komplimenterer SEEKs arbejde for at skabe en platform, hvor der er plads til alle, store som små.

”Generelt var folk entusiastiske og humøret højt. Den måde, hvorpå standene var arrangeret, skabte et raffineret og æstetisk udtryk, der bidrog til den gode atmosfære,” fortæller salgsansvarlig Greg Dietrich. For Andersen-Andersen var Berlin blot begyndelsen på messesæsonen, og de er nu i Paris og derefter venter New York, inden de rammer Revolver i København.

”For os giver det mening at deltage på en del messer, for på den måde at nå et bredere publikum, og fordi vi gerne vil være sikre på at møde de rigtige mennesker. Vi har valgt Berlin, Paris, New York og København, fordi de har et godt omdømme i forhold til organisering og at tiltrække de rigtige mennesker.”

Point til PREMIUM

For Bitte Kai Rand er PREMIUM-messen et vigtigt redskab, fordi de især satser på det tyske marked. Selvom brandet er et showroom brand, og ikke er på messe for at sælge, så er det stadig vigtigt at være der for at fremvise kollektionen, forklarer Emil Krainer, Export Manager hos Bitte Kai Rand.

”Kunderne kom meget i ryk i løbet af dagene. Det har været et miks af internationale, samt tyske kunder, der primært kom forbi for at bekræfte deres aftale med agenterne i deres showrooms.”

Og selvom PREMIUM ifølge Kim Vedel Hansen, CEO for Storm & Marie, har mistet en smule af sin internationale følelse efter Bread & Butters exit, så har messen stadig levet op til deres forventninger:

“Målet var mest at ramme de tysktalende lande, og det lykkedes. Vi har haft travlt, især onsdag, og vi har mødt flere af de vigtige tyske kunder såsom Gallery Lafayette, Greta & Luis og Kauf Dich Glücklich.”

Også Dansk Mode & Textil har taget pulsen på Berlin. Læs flere reaktioner hos dem her.