Med DK Companys’ ønske om at tilpasse sin portefølje og dermed primært fokusere på voksensegmentet, bød muligheden sig for, at Brands4kids kunne overtage det eneste børnetøjsmærke, som DK Company har tilbage. Brands4kids købte for tre år siden mærket Minymo fra DK Company.

”Vi følger vores ambition om at blive blandt de førende indenfor baby- og børnetøj i Skandinavien. Med overtagelsen af Creamie har vi nået endnu en milepæl,” fortæller administrerende direktør Erik Andreæ.

LÆS OGSÅ: “Status quo gav børnetøjsvirksomhed succes”

Igennem det sidste år har Brands4kids brugt kræfter på at styrke eksisterende brands samt styrke platformen via yderligere opkøb. I dag fokuserer virksomheden på tre forretningsområder som alle dækker middelsegmentet: Basic, Outdoor og Fashion.

”Detailhandlen er fortsat presset og vi spår at krisen i detailhandlen fortsætter nogle år endnu. Vores tanke om at konsolidere stærke mærker under ét tag og dermed give kunderne en fordel ved at kunne nøjes med at handle ét sted, står vi fast ved, men vi er også af den holdning, at der fortsat er for mange mærker med et for lille potentiale som stand-alone mærke” fortæller Erik Andreæ.

Alt samles under ét tag

Som ved tidligere opkøb samler Brands4kids alle sine aktiviteter under ét tag. Det nuværende domicil i Herning kommer til at huse mærkerne Pippi®, CeLaVi®, Mala Copenhagen®, Minymo®, MeToo® og Creamie®, hvor også teamet bag Creamie følger med over.