I november blev der i Herning og København afholdt to succesfulde og fuldt bookede seminarer, der havde til formål at informere deltagerne om at indtræde det amerikanske marked. Som en opfølgning derpå har det danske generalkonsulat i New York arrangeret en fire dages tur til New York.

Michael Hillmose, international chef hos Dansk Mode & Textil, der sammen med Danish Fashion Institute er hjælpende partnere på eventen, er forbavset over, hvor stor interessen er for det amerikanske marked.

“Vi vil gerne være med til at introducere de danske brands på en ordentligt måde til USA. En ting er at finde en partner i USA, en anden ting er at få en generel forståelse for det amerikanske marked, forstå teknikken til eksport, og hvordan man skal begå sig,” siger Michael Hillmose til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “Stor interesse for USA markedsinfo arrangement”

Alle foredragsholdere vil være en blanding af lokalt baserede amerikanere samt danskere med en dyb forståelse og erfaring for det amerikanske detailmarked. Der vil derfor være god mulighed for at networke og skabe interessante kontakter.

Programmet har fokus på to primære områder, detailmarkedet inden for mode og accessories samt e-commerce og digital marketing. Turen byder blandt andet på oplæg om markedsstrukturen i USA, jura, told, e-handel, sociale medier og besøg til en række New York trade shows.

Praktisk

Hvor: New York City, New York.

Hvornår: 22. til 26. februar.

Tilmelding: senest den 18. december 2015.

For yderligere information, pris og tilmelding læs mere her.