I længere tid har der været forlydender om, at der er teknologiske tiltag på vej, der skal tilføre de fysiske butikker – især i prøverummene – mere værdi. Nu har Ralph Lauren indført interaktive prøverum i deres flagskibsbutik på Fifth Avenue på Manhattan. Det skriver Fashion Times.

Den nye teknologi  er udarbejdet af Oak Labs, bestående af et team af flere erfarende eksperter indenfor teknologisk udvikling. De nye prøverum er udstyret med spejle, der har touch screen effekt, som skaber en medrivende shoppingoplevelse for kunderne.

LÆS OGSÅ: “Tommy Hilfiger viser modeshow i 3D”

”Vi er på nippet til et tektonisk skift i detailhandlen. Vi vil se flere forandringer i de næste fem år, end de sidste 20,” siger Healey Cypher, der er administrerende direktør og grundlægger af Oak Labs til Fashion Times.

De nye Oak spejle er i stand til at synkronisere med butikkens lagersystem, og når en person træder ind i prøverummet, aktiveres spejlet ved at det genkender de hangtags på tøjet, som personen har bragt med sig. Tøjet kommer frem på skærmen, og derefter vises flere muligheder for andre farver og størrelser for det specifikke produkt.

LÆS OGSÅ: “Tøjbutikker skal udfordre e-handel på service”

Derudover kan kunden indstille og ændre belysningen i rummet til ”Fifth Avenue Dayligt” og ”Evening at The Polo Bar”, således man får et indblik i, hvordan tøjet tager sig ud i forskellige situationer og belysninger. Til spejlene udbydes der et udvalg af forskellige sprog, og hvis kunden vil drøfte et eventuelt køb med venner eller bekendt, som ikke er med i prøverummet, kan billeder af personen, der prøver tøjet på, sendes til vedkomnes mobil enhed.

De nye Oak prøverum er i første omgang kun tilgængelige i Polo Ralph Laurens flagskibsbutik på 711 Fifthe Avenue på Manhattan, hvor de gennemgår en testperiode.

Kilde: Fashion Times