Den fysiske butik er (stadig) den vigtigste salgskanal

Selvom næsten alle forbrugere e-handler, lægger de stadig langt den største del af deres forbrug i de fysiske butikker. Og spørger man dem i surveys om, hvordan og hvor de bedst kan lide at shoppe, fremhæves de fysiske butikker igen og igen som den foretrukne salgskanal.
20.11.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Der er hård konkurrence butikkerne imellem, men bogen giver bud på, hvordan man kan stå ud i mængden (Scanpix).

Retail Institute Scandinavias nyeste publikation “Retail Renæssance 2.0 – sådan genopfinder du den fysiske butik med oplevelser og omnichannel” giver dig netop redskaber til at sikre kvaliteten af den fysiske butiksoplevelse.

Bogen sætter blandt andet fokus på, hvordan offline-formatet kan levere de sanselige, sociale og relevante shoppingoplevelser, som tidens forbrugere hungrer efter.

Udgangspunktet er forestillingen om ”the new customer journey” og hybeforbundne forbrugere. Derfor giver bogen også konkrete redskaber til at arbejde med cross channel-strategi, så der kan skabes en gnidningsfri omnichannel-oplevelse for forbrugere. Målet er, at den fysiske butik skal spille sammen med – og ikke imod – den digitale detailhandel.

Bogen koster 695,- kroner eksklusiv moms og forsendelse og kan købes ved at klikke her.